ה"משכורות" של עובדי החמאס: קרקעות גוש קטיף

הקושי הכלכלי העצום של תושבי עזה, והחשש בשלטון חמאס כי התסכול שהוא יוצר יופנה כלפיו - הביא לפתרון "מקורי": במקום משכורת במזומן, הוא יחלק לעובדיו את קרקעות גוש קטיף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עזה, חיים בקושי. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

לאחרונה, כך מתפרסם היום, החל ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, לתת חלקות קרקע לכ-40 אלף עובדי ציבור הנאמנים לו, במטרה לפצות אותם על משכורות במיליוני דולרים שהוא חייב להם תמורת עבודתם בשנתיים האחרונות. הקרקעות - הן אלו שהיו בעבר ישובי גוש קטיף, עד לפינוי היהודים מהן ב'התנתקות' בשנת 2005.

החלוקה הזו, היא עוד סימן לקשיים הכלכליים - ההולכים וגוברים - של חמאס, לאחר כמעט עשור של שלטון. בעזה מובעת התמרמרות שקטה בשל אובדן עבודה מתמשך ומתפשט ושיעור האבטלה העומד על 38 אחוזים, לפי נתוני הבנק העולמי.

מאז עליית א-סיסי לשלטון במצרים בהפיכה הצבאית לפני כשנתיים, החל בעזה המחסור החמור במזומנים, בעקבות המבצעים שהוא הוציא לפועל נגד ההברחות במנהרות שמתחת לגבול עזה-מצרים, באזור חצי האי סיני. לפני סגירת המנהרות הרוויח חמאס מיליוני דולרים מהמסים על הסחורות המוברחות.

כעת, רבע מעובדי החמאס יוכלו לקבל שטח של חצי דונם שאותו יוכלו למכור או לבנות עליו. אפשרות נוספת: למכור את החול שנאסף על הקרקע, בכמאה דולרים למשאית. בערך 13 אלף עובדי ציבור כבר נרשמו כדי לקבל את האישורים שמצהירים על בעלותם על החלקות.

כאמור, מרבית הקרקע היתה בעבר חלק מהישובים היהודיים בדרום עזה, ליד הערים רפיח וחאן-יונס - נווה דקלים, גני טל, נצר חזני ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר