הלם בימין

פעיל הימין הפופולארי התגלה כמתחזה

וויל רוט, הציג את עצמו כמנהל המרכז לקידום יחסי ישראל אירופה הפועל למען ההסברה הישראלית התגלה כמתחזה שרוב פעילותו הסתכמה בהעלאת תמונות לרשת (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
וילהלם משה טל רוט חרותי (מתוך טוויטר)

הרשת בעיקר בצד הימני של המפה סוערת החל מאתמול בערב. וילהלם ט. רוט שכונה "וויל", פעיל ימין מוכר מאד ונחמד שרבים שוחחו עמו, ראיינו, פגשו ועקבו אחר "פועלו" נחשף לכאורה כנוכל וכאדם שיצר זהות בדויה ופעילות מזויפת שבינה לבין המציאות לא היה הרבה.

החשיפה המסעירה של גדעון דוקוב מ-NRG שהחל בשבועות האחרונים לחשוד כי מדובר במתחזה מבריק. הוא התחקה אחר דמותו של רוט וגילה כי מדובר בכלל במשה טל חרותי בן 30 מגבעתיים שבשנים האחרונות שינה את שמו בתעודת הזהות ובנה דמות חדשה.

הוא נהג להציג את עצמו כישראלי בעל רקע אוסטרי שעומד בראש "המרכז לקידום יחסי ישראל אירופה" – גוף שמתברר למפרע שאינו מופיע ברשם העמותות או ברשם החברות בישראל. הוא סיפר כל הזמן על פגישות שלו עם בכירים אירופאים ועל כך שהוא יועץ פוליטי של מפלגות ימין ברחבי אירופה שלמרבה הפלא לא שמעו את שמו מעולם. הוא טען כי הוא עומד בראש חברת יחסי ציבור GMU העוסקת ביעוץ פוליטי, למותר לציין שאין חברה כזו פעילה בישראל ובאירופה.

באופן אישי, הכרתי את רוט כשנתיים וחצי בתפקידי כעיתונאי במקומות שונים. הוא תמיד היה מוכן להתראיין ברהיטות על נושאי אירופה-ישראל עליהם דיבר בעיניים נוצצות והציג ידע והבנה בנושא. מאמרים שכתב התפרסמו באתרים שונים בישראל והוא רואיין מספר פעמים באולפן החינמון "ישראל היום" כמומחה לענייני יחסי ישראל ואירופה.

הוא נהג לפרסם תמונות מטיסותיו הרבות ברחבי אירופה, אך לטענת דוקוב חלק מהתמונות הן פשוט תמונות ממאגרי תמונות ורוט לא היה שם כלל. דוקוב הצליב גם את התאריכים בהם סיפר על וועידות בהן הוא משתתף גילה כי התאריכים לא תואמים את המציאות וכי רוט הצליח ליצור מצג שווא מרשים במיוחד של פעילות.

רוט נפגש עם שרים וחברי כנסת ישראלים והסתובב רבות במסדרונות הכנסת כשהוא מציג את עצמו כפועל למען ההסברה הישראלית. הוא גם ניסה להשיג מימון למרכז שבראשותו שכאמור לא קיים.

רוט הצליח לרכז סביבו פעילי ימין רבים שחשבו כי מדובר בפעיל אמיתי חלקם היו בטוחים שהם חלק מהמרכז של רוט, שבתורו הציג גם אנשים שאינם חלק מהמרכז כפעילים וכבכירים בו.

התגובות ברשת היו בעיקר של הלם ותדהמה. "אני בשוק", "האמון שלי בבני אדם מתחלק לפני הסיפור הזה ואחריו", כתב אחד מחבריו של רוט. "סיפור מסריח של אדם נלוז, כל אחד יקבל את מה שמגיע לו. אנחנו מאמינים בקב"ה", אמר לי בשיחה פרטית אמד מהאנשים שרוט הוליך שולל.

שוגרה אזהרה לגורמים ישראלים רשמיים בארץ ובח"ול כדי לעצור כל פעילות מול רוט-חרותי. במהלך החודש האחרון, לאחר שהצטברו הראיות, החלו פעילי ההסברה שחשפו את פעילותו של רוט-חרותי להזהיר גורמים נוספים. דבר קיומן של השיחות הגיע ככל הנראה גם הגיע לאוזניו של רוט-חרותי, שבימים האחרונים החל למחוק פוסטים ומידע מחשבון הפייסבוק והלינקדאין שלו – ככל הנראה בניסיון לטשטש עקבות.

חרותי-רוט מסר בתגובה לתחקיר של דוקוב כי "כדברי 'המשורר הידוע': אין עשן ואין אש, כל שיש הוא אוויר חם. להד״ם (לא היו דברים מעולם), מדובר בההאשמות מופרכות. כל פעילותי במסגרת המרכז נעשות בהתנדבות מלאה ועל חשבוני הפרטי בלבד, לטובת העם והמדינה. לכל טענה שהועלתה בשאלות הכתב, יש תשובה. למותר לציין כי כל פעילותי העסקית והפרטית היא פעילות לגיטימיות ועל פי החוק. עם זאת, לאור הטענות שהועלו על ידי הכתב בשאלותיו בהן יש האשמות לכאורה, אין לי אלא להגיב במקום ובזמן המתאים, וזאת לאחר שאתייעץ עם עורך דיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר