המשבר מחריף

סלמונלה ב'שמיר': שרשרת כשלים ואי דיווח על הזיהום

בדומה למשבר הקורנפלקס גם הפעם נחשפות העובדות שמלמדות כי מוצרים מזוהמים נמכרו על המדפים לפחות עשרה ימים עד שסלטי שמיר עודכנו בתקלה (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך ynet)

מסתבר ששוק המזון מזוהם הרבה יותר ממה שחשבנו. חברת טחינת הנסיך מי שמכרה את הטחינה לסלטי שמיר עודכנה על חשד של סלמונלה כבר לפני שבועיים וחצי, ב-25 ביולי, אך הודיעה על כך לסלטי שמיר רק אתמול - כך עולה ממכתב ששלחה חברת הנסיך, והגיע לידי ynet.

כזכור, חברת סלטי שמיר הודיעה הבוקר (ה') על הורדה מהמדפים של שורת מוצרים, בהמשך להודעת ספק הטחינה הגולמית "טחינה הנסיך" מאמש על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם שסופק. סלטי שמיר מייצרת סלטים לרוב רשתות השיווק תחת המותגים הפרטיים: "יש", "שופרסל", "יינות ביתן", "יוחננוף" ו"המותג", בין היתר. לפי הטענות במשרד הבריאות לא הודיעו לציבור כלום עד היום בבוקר זאת למרות שכבר אתמול בצהריים ידעו במשרד על הזיהום במפעל הטחינה.

אחרי בדיקת משרד הבריאות שבוצעה בעקבות תלונה שהגיע אליו ממעבדה פרטית, המשרד הורה לטחינה הנסיך להודיע על הזיהום לסלטי שמיר. מהמכתב ששלחה החברה לסלטי שמיר עולה כי טחינה הנסיך ידעה על הזיהום שבועיים וחצי קודם לכן, אך כאמור לא הודיעה מאומה לסלטי שמיר שנאלצו היום לאסוף את המוצרים ולספוג את הנזק התדמיתי האדיר עם הידיעה שהמוצרים עם הזיהום היו על המדפים לפחות עשרה ימים.

יצוין, כי קבלת המוצר המזוהם מהיצרן אינה מורידה את האחריות מסלטי שמיר שאחראים בסופו של דבר על המוצר שיוצא ממפעלם על כל מרכיביו.

במכתב שכתבה טחינה הנסיך לסלטי שמיר נכתב: "ב-25 ביולי 2016 - עודכנה חברת טחינת הנסיך על תוצאה לא תקינה לסלמונלה באריזות 1 טון מאחד מלקוחות החברה. ב-27 ביולי 2016 התקבל עדכון נוסף מאחד הלקוחות החברה על תוצאה חשודה לסלמונלה. ב-28 ביולי 2016 התקבלה תוצאה לא תקינה לסלמונלה לתוצאה החשודה המוזכרת בסעיף 2".

עוד נכתב כי טחינה הנסיך ערכה מספר פעולות ברגע שהתגלה דבר הזיהום. "בתאריך 27 ביולי הופסקה הפעילות הייצורית במפעל לכלל קווי הייצור והמילוי", כך נכתב.

בחברת הטחינה כתבו כי "החל תהליך פירוק וניקיון יסודי לכל הציוד המשמש לייצור טחינה. בוצע תהליך דיגום מורכב ומפורט לאורך כל תהליך הייצור והמילוי ונתקבלו עד כה תוצאות תקינות. בוצע תהליך דיגום פרטני לכלל המנות הנמצאות במלאי החברה. בתאריך 3 באוגוסט החל תהליך הרכבה והערכות לתחילת ייצור במפעל".

מטחינה הנסיך נמסר בתגובה: "הנושא מתוחקר בדקות אלה בתוך החברה והבעלים והמנכ"ל עפיף טנוס לוקח אחריות אישית על כל המשבר".

בסלטי שמיר ביקשו מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים המפורטים מטה על-פי תאריכי התפוגה המופיעים עליהם:

כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד 18.9.2016 .

כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16.9.2016 עד 3.10.2016 .

כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד 18.9.2016.

לפי הודעת החברה, צרכנים אשר יש ברשותם מוצרים מהרשימה הנ"ל מתבקשים שלא לצרוך אותם ולפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-9067744.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר