מדינה יהודית?

שש שנים אחרי מחאת הח"כים: צלם התועבה חוזר

צלם התועבה ספנסר טוניק יגיע לביקור נוסף בישראל וצפוי לבצע צילום פרובוקטיבי נוסף. "סדום ועמורה יכולות להיות גאות בעצמן מול הרעיון הזה" אמר עליו בעבר נסים זאב (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ספנסר טוניק (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שש שנים לאחר הפרובוקציה הקודמת שלו שעוררה סערה בכנסת וקוממה את הנציגים החרדים והדתיים, צלם התועבה הפרובוקטיבי ספנסר טוניק יבקר במהלך החודש הקרוב בישראל ויציג תערוכה של צילומי תועבה בקריאה "להציל את ים המלח". על פי ההערכות, הצלם הפרובוקטיבי מתכוון לבצע במהלך ביקורו צילום פרובוקטיבי נוסף.

בביקורו הקודם של טוניק בישראל, יצאו חברי הכנסת החרדים והדתיים נגדו בחריפות וביקשו למנוע צילום המוני שתכנן לבצע אז בים המלח. בראש התוקפים אז את הצילומים של טוניק היו חברי הכנסת לשעבר נסים זאב ואורי אורבך ז"ל.

ח"כ לשעבר נסים זאב אמר אז: "תראו על מה אנחנו מדברים. מגיע איזה שהוא צלם שכנראה היתה לו איזו שהיא הצלחה מאלפת. אני יודע שמאלפים סוסים ובהמות, שיעשו איזה שהן תנועות שישעשעו את בני האדם ולהראות את האינטליגנציה שלהם, אבל לא ידעתי שלוקחים בני אדם ומאלפים אותם להיות חיות".

ח"כ לשעבר נסים זאב: "סדום ועמורה גאות בעצמן מול הרעיון הזה" (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"על איזה מדינה יהודית אנחנו מדברים? על איזה תרבות יהודית? על איזה ערכים? סדום ועמורה יכולות להיות גאות בעצמן מול הרעיונות האלה" אמר אז ח"כ זאב, "מה, השתגענו? זהו? זו התבהמות אמנותית. איבדנו את הראש שלנו כבר".

ח"כ אורי אורבך ז"ל שתקף גם הוא את הצילום הפרובוקטיבי, אמר אז: "הבנתי שאחד הצילומים מיועד להיות בים המלח. זה המקום הכי נמוך בעולם. אחרי זה יכול להיות שהוא יהיה אפילו יותר נמוך".

כאמור, כעת, שש שנים אחרי הצילום שעורר סערה וזעם במפלגות החרדיות, טוניק מתכוון ככל הנראה לשוב ולבצע צילום פרובוקטיבי בישראל במסגרת ביקורו בחודש הקרוב. לדבריו: "כמי שעושה אמנות בכל רחבי העולם מאז 1991, ישראל היא מקום שתמיד היה ויהיה קרוב ללבי, והמקום היחיד במזרח התיכון שבו מתקיים חופש ביטוי וחופש יצירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר