בשורה לחולי סוכרת: נחשף טיפול חדש

מנהל התרופות האמריקאיות חשף השבוע תרופה חדשה שיכולה לשפר את איכות חייהם של חולי סוכרת מסוג 2, המונים כ-90 אחוז מחולי הסוכרת (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

בשבוע שעבר אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי טיפול חדשני לסוכרת מסוג 2, שבה הגוף אינו מגיב היטב להורמון האינסולין. בסוכרת מסוג 1, המוכרת יותר כסוכרת נעורים, הלבלב מפסיק לייצר את ההורמון כליל. יותר מ-90 אחוז מהמאובחנים לוקים בסוכרת מסוג 2.

ד"ר מעין ברנע-זהר ממכון דוידסון מסבירה כי התרופה הנפוצה ביותר לטיפול במחלה היא מטפורמין, חומר ותיק מאוד המופק מצמחי הלילך. למטפורמין יתרונות רבים, בהם העובדה שהוא ניטל בכדור, אך הוא לא תמיד יעיל וחלק מהחולים סובלים מתופעות לוואי במערכת העיכול ומירידה ברמות הוויטמין B12 בגוף. תרופות ותיקות אחרות מעודדות הפרשה מוגברת של אינסולין מהלבלב, אלא שאי אפשר להשתמש בהן אצל חולים הסובלים מרמות גבוהות של אינסולין.

התרופה החדשה אדליקסין ניתנת בזריקה אחת ליום. היא שייכת לקבוצת תרופות מהדור החדש המפעילות את הקולטן להורמון GLP-1. הורמון זה מופרש כמה דקות לאחר הארוחה ומאט את קצב ריקון הקיבה, מגביר את תחושת השובע ומשפר את הפרשת האינסולין מהלבלב בתגובה לגלוקוז. הבעיה היא שהוא מתפרק בגוף במהירות רבה, ותרופות הדור החדש מפעילות את הקולטן לפרק זמן ארוך יותר ורמת הגלוקוז בדם יורדת.

יחד עם זאת, לאדליקסין יכולות להיות תופעות לוואי כמו בחילות, הקאות והיפוגליקמיה. שילוב של הטיפול החדש עם הקפדה על תזונה ייעודית ופעילות גופנית אמור להציע לחולים אפשרות טיפולית נוספת ולשפר את חייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר