עזתי נוסף נלכד, כשסייע לחמאס בהברחות ימיות

הותר לפרסום: עוד ניסיון של החמאס להמשך הברחות של ציוד מתקדם למטרות טרור, סוכל לאחרונה - עם לכידתו של דייג "תמים" בידי שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל (צבא וביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכניסה לזיקים (מילום: Edi Israel/Flash90)

בפעולה משותפת של השב"כ, צה"ל, והמשטרה, נעצר בחודש שעבר, תושב מחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה, חמיס גהאד סעיד עראישי, בן 24. הוא נעצר על ידי חיל הים, לאחר שחרג עם סירתו מתחום השייט המותר. בחקירתו התברר - כך הותר היום (שלישי) לפרסום - כי הוא היה מעורב בהברחות דרך הים של חומרי נפץ וחומרי גלם לייצור אמצעי לחימה עבור ארגון הטרור חמאס וגורמים נוספים ברצועת עזה, במשך ארבע שנים.

כבר לפני חמישה חודשים ניסו חמיס ושותפיו להבריח חומרי נפץ ממצרים לרצועת עזה, אולם הברחה זו לא צלחה מאחר וסוכלה על ידי כוח של חיל הים. כמו כן, בסמוך למועד מעצרו, עלה כי תכנן לבצע הברחות נוספות שיועדו לפעילות טרור.

מפרטי חקירתו של חמיס עולה, כי לפני שנתיים הוא תכנן לבצע פיגוע כנגד כוחות צה"ל באיזור זיקים, תוך שביצע תצפיות ואף רכש אמל"ח לטובת הוצאתו של הפיגוע לפועל. עוד נחשף, מידע רב שהיה ברשותו אודות ציר ההברחות הימיות של חמאס בין רצועת עזה ומצרים ואודות השימוש שנעשה בדייגים ובמבריחים לאורך הציר לשם כך.

בשב"כ מציינים זהו ניצול בוטה של ההקלות שישראל מאפשרת לאוכלוסיית הדייגים העזתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר