הונאת היהלומים

כך הונה 'צבי פלדמן' את החרדי טוב הלב: "אני חייב היתר עסקה"

"אני יהלומן שגר בשכונת הולילנד שבירושלים ואני עומד לפני עסקת יהלומים בסך 120 אלף דולר שהרווח הצפוי לי ממנה הוא 80 אלף דולר" - כך בוצעה ההונאה בבית שמש (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שני) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד תושב אשדוד בשנות ה-40 לחייו בשם דוד גולן, על כך שגנב סכום כסף בסך 40,000 שקלים מדוד קרויזר, אברך חרדי מבית שמש שפגש ברחוב. האישום: קבלת דבר במרמה ובנסיבות מחמירות. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

לפני כחודש פגש גולן בקרויזר בחניה הסמוכה לביתו בבית שמש. גולן הגיע למקום כשהוא חובש כיפה, ואמר לקרויזר כי הוא מחפש את הרב חיים מונדרר כדי להתייעץ עמו בדיני ממונות. קרויזר, שהתעניין ושאל במה מדובר, שמע מגולן את הדברים הבאים: "אני יהלומן שגר בשכונת הולילנד שבירושלים ואני עומד לפני עסקת יהלומים בסך 120 אלף דולר שהרווח הצפוי לי ממנה הוא 80 אלף דולר".

"לצורך ביצוע העסקה", המשיך גולן ושיקר, "חסרים לי 10,000 דולרים. לכן אני פונה לרב – כי השגתי הלוואה ממישהו בסך הסכום החסר, אך הוא יהיה מוכן לחתום על שטר 'היתר עסקה' רק עם היתר הלכתי". לא פחות.

דוד קרויזר, שהאמין לשקריו של גולן, שאל מה שיעור הריבית שהוא מוכן לשלם על הלוואה ולכמה זמן הוא צריך את הכסף, וגולן - כדי לפתות את קרויזר להעביר לידיו את הסכום - השיב כי במצב רגיל הוא נוהג לשלם ריבית בשיעור 8 אחוז, ורק בגלל הצורך הדחוף שלו בכסף וציפייתו שלו לרווח בסך 80,000 דולר מעסקת היהלומים, הוא מוכן להשיב לו 20,000 דולר תמורת הלוואה בסך 10,000 דולר למשך שבוע.

מכתב האישום עולה, כי בתמימותו וטוב לבו הסכים קרויזר להלוות לגולן 40,000 שקלים למשך שבוע. לאחר שנתן קרויזר לנאשם את הסכום המדובר, נתן גולן לקרויזר מעטפה עם עגיל בשווי עשרות שקלים בודדים, כאשר על המעטפה מצוין שמו השקרי, צבי פלדמן.

"פלדמן" המתחזה טען, כי מדובר בעגיל משובץ יהלומים ששווה כמאה אלף דולרים, וזאת כעירבון להבטחת החזר ההלוואה שאותו יעביר לו תוך שבוע, אך כעבור שבוע, כשפנה קרויזר לגולן וביקש את החזר ההלוואה, דחה זה את התשלום בטענות ותואנות שונות. הוא אף טען, כי בכוונתו להשיב את הסכום באמצעות הפקדות כספיות במט"ח לחשבונות בנק שונים או בשיקים שיועברו אליו.

במהלך התקופה המדוברת אמר גולן לקרויזר כי הוא זקוק ממנו בדחיפות ל 7,000 יורו נוספים, כהלוואה נוספת, שאותם ימשוך מחשבונו בבנק. הפעם קרויזר כבר סירב להעניק בקלות את הסכום ואמר כי הוא לא באזור ואינו חש בטוב. גולן ביקש שוב מקרויזר שילך לבנק למשוך עבורו את הכסף שכן בגללו הוא מפסיד כסף. לדבריו, אם לא יקבל את הכסף הוא יפסיד בגללו 10,000 דולר. לאחר מכן טען גולן כי למחרת הוא יוכל להיפגש עם קרויזר וישיב לו את ההלוואה בשיקים. השוטרים שמו סוף להונאה כשהמתינו במקום מפגש מוסכם, ועצרו את גולן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר