בקבוק וודקה לילדי גן?

הורים לפעוטות: "מתפללי בית הכנסת מסכנים אותם"

שורת טענות קשות נשמעות נגד התנהגותם של מתפללי בית כנסת בירושלים שממוקם זמנית בתוך גן ילדים - אך גם נגד העירייה. גבאי בית הכנסת: "לא פנו אלינו" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בקבוק הוודקה שנמצא בגן (צילום: מתוך mynet)

הורים לילדים הלומדים בגן בשכונת הר חומה שבירושלים טוענים: מתפללים בבית הכנסת הפועל בשטח הגן, מסכנים את ילדינו בכך שהם משאירים את המקום מוזנח. דלת מתכת שקרסה על אחד הילדים, פותחן שהגיע איכשהו אל ארגז הצעצועים ובקבוק וודקה שהושאר במקרר - הם רק חלק מהזנחה, לטענת ההורים.

"בכל יום ראשון אנחנו מוצאים את הגן מטונף", אומרת אם לילדה בגן. "בתחילת השנה קנינו לחצר בית מפלסטיק וכשחזרנו לגן אחרי החגים הוא היה הרוס לגמרי", מספרים ההורים. "יש ממתקים ששייכים לגן והמתפללים פשוט אוכלים אותם. פנינו מספר פעמים לגבאי בית הכנסת אך הוא לא נעשה דבר. גם השירותים במצב רע ואי אפשר לחשוב לשים שם ילדים", הם טוענים.

לדברי ההורים, זוהי סכנה של ממש לילדים: "היה שבוע שהשאירו וודקה במקרר, והיתה פעם אחת שהגננת מצאה פותחן עם סכין חדה ושלופה בצעצועי הילדים". כפי שפורסם ב'ידיעות ירושלים', השבוע נחצה קו אדום כשדלת המחסן, ממתכת, קרסה על אחד מילדי הגן שנפצע קל. "פנינו לעירייה", אומרת אחת האמהות, "אנחנו מתריעים מתחילת השנה, אך דבר לא נעשה. אף אחד לא הגיע אלינו או דיבר איתנו".

"אין לנו שום בעיה שיפעל בית כנסת במקום", מדגישים ההורים שהם דתיים בעצמם. "אנחנו רק מבקשים שכשהם מסיימים להתפלל - שיתבצע ניקיון בסיסי לגן, שיחזירו את הדברים שלהם למקום, שהדברים שלהם יהיו נעולים במקום מסודר, ובטח שלא ישתמשו בציוד שלנו".

בתגובה לטענות הקשות, אומר גבאי בית הכנסת: "אני מזמין את ההורים לדבר איתי, אני זמין כל הזמן. לא פנו אלינו לא מצוות הגן ולא מההורים ואשמח לדבר איתם על זה". והוא גם מתייחס באופן פרטני לסיפורים שצויינו: "לגבי פותחן היין הוא היה במטבח כמו שאר הדברים שיש שם ואני לא יודע איך הוא הגיע לצעצועי הילדים. לגבי דלת המחסן, היא נשברה מהרוח אבל היא דקה מאוד ואינה מסוכנת ולאחר שנפלה פינינו אותה מגן הילדים. לגבי הצעצועים, אנחנו לא משתמשים בהם ואם בטעות נעשה שימוש והוא נשבר, אנו מיד מתקנים או משלמים. בכל מקרה התפילות בגן הן זמניות עד שימצא פתרון עבור תושבי הרחוב הכוללים זקנים ובעלי מוגבלויות. בכל מוצאי שבת הגן עובר ניקיון ואנו תמיד מחזירים אותו נקי יותר ממה שקיבלנו ביום שישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר