בליווי רבנים

ראש ממשלת רוסיה ביקר בכותל המערבי | צפו

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הגיע הלילה (חמישי) לביקור בכותל המערבי, כשהוא מלווה ברבה של רוסיה הגר"ב לאזאר וברב הכותל הגר"ש רבינוביץ | צפו בתיעוד (חדשות)

(צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הגיע הלילה (חמישי) לביקור בכותל המערבי, שם פתח את ביקורו בארץ, כשהוא מלווה ברבה של רוסיה הגר"ב לאזאר וברב הכותל הגר"ש רבינוביץ.

עם בואו לרחבת הכותל המערבי סקרו בפניו מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב את ההיסטוריה של המקום, תוך הסבר על קדושתו לעם היהודי מדורי דורות, כשהוא מציג בפניו דגם של הר הבית מימי בית שני.

רב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ אמר לראש הממשלה דמיטרי מדבדב כי הקשר של העם היהודי להר הבית והכותל המערבי הינו קשר עמוק וחקוק על ליבו של כל יהודי. "ירושלים היא הלב של עמנו והחשיפות במקום חושפות את שורשינו. יהודים ברוסיה מתפללים לכיוון המקום הזה", אמר הרב.

"איננו צריכים הסכמת העמים להיותינו כאן ולקשר שלנו לקודש הקודשים", הוסיף הרב רבינוביץ, "אך ראוי שמדינות ידידותיות כרוסיה יתנגדו למחיקת ההיסטוריה". הרב הודה לראש הממשלה בשם העם היהודי על הידידות הקיימת בין העמים.

הרב לאזאר אמר לרוה"מ כי גם ברוסיה מתפללים לכיוון מקום קדוש זה.

ראש הממשלה התייחס להצעה באונסק"ו ואמר כי ההחלטות אינן חשובות, ועמדת רוסיה הרשמית כי לישראל יש קשר ברור וחזק להר הבית ולכותל המערבי ולכן באתי לכאן. "לפני 23 שנים ביקרתי בכותל המערבי כאדם פרטי, אך עכשיו הבנתי יותר את ההיסטוריה של המקום, והקשר של העם היהודי אליו", סיפר.

לאחר מכן הרבנים התפללו עם ראש הממשלה ליד אבני הכותל, והעניקו לו ספר "מנהרות הכותל המערבי" ברוסית הסוקר את החשיפה שהתגלו במקום ומעידות על הקשר של עמנו למקום קדוש זה.

בתום הביקור כתב ראש הממשלה: "היה מרגש לגעת במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. שמחתי לעשות זאת, ואני מאחל שלום וביטחון, שגשוג ופריחה לעם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר