החרם נשבר? תיאטרון "הבימה" מופיע בקריית ארבע

לראשונה מאז הקמתו, מופיע הערב (חמישי) תאטרון הבימה בקריית ארבע, שחקני ההצגה קבלו לפני ההצגה סיור מקדים מפעילי שוברים שתיקה, התושבים התלוו לסיור (חדשות, בארץ)

(צילום: Miriam Alster/FLASh90)

תיאטרון "הבימה" מעלה הערב (חמישי) לראשונה הצגה בקריית ארבע, זאת לאחר שנים בהן נמנעה הנהלת "הבימה" מלהופיע בשטחי יהודה ושומרון. הצעד מגיע לאחר פעילות של שרת התרבות מירי רגב.

ארגון השמאל "שוברים שתיקה" הציע לשחקנים שמשתתפים בהצגה סיור מקדים בחברון כחלק ממערך ההסברה של הארגון הפועל נגד ההתיישבות בחברון וביהודה ושומרון. השחקנים נענו להזמנה וקיבלו סיור עם הסבר על כיבוש חברון והדיכוי באזור, כך על פי מדריכי הסיור של ארגון השמאל.

אלא שלסיור התלוו גם אנשי היישוב היהודי בחברון, שהסבירו לשחקנים המסיירים את מערך החיים בעיר, את ההתנכלויות והפיגועים אותם הם חווים מידי יום משכניהם הערבים.

רגב, יצויין, מקדמת את הצעת חוק "נאמנות בתרבות", תיקון המבקש לשנות את האופן שבו מעניק משרדה תמיכה למוסדות תרבות ולשלול תקצוב מדינה ממי שיפגע בדגל המדינה או בסמלי המדינה או יבזה אותם, יסית לגזענות, לאלימות או טרור, יציין את יום העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

לשרת התרבות מרי רגב יחסים עכורים עם האמנים בישראל ועם מערך התרבות התל אביבי. רגב ספגה ביקורת קשה מציבור האמנים שראו בה איום על מערך התקצוב השמן לו הם זוכים זה עשרות שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר