הרופאים מתנגדים

הצעה חדשה של משרד הבריאות: עדשות מגע עם מרשם רופא

משרד הבריאות פרסם את תזכיר החוק החדש בנוגע לעדשות שיחייב מרשם רופא כדי לרכושן. הרופאים מתנגדים וטוענים כי מרשם אחד לא יספיק ויש צורך בבדיקות שנתיות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שינוי דרמטי בעולם עדשות המגע: משרד הבריאות יגיש בקרוב הצעת חוק המחייבת הצגת מרשם אופטומטריסט או רופא עיניים בכל רכישת עדשות מגע. את המרשם יהיה חובה לחדש בכל עליית מספר, כך מדווח ב-ynet.

כבר לפני 11 שנים הקים משרד הבריאות ועדת מומחים שבחנה את נושא מכירת עדשות המגע בישראל ואמורה הייתה לבחון אם יש צורך להתנות מכירתן במרשם רופא או אופטומטריסט. הוועדה קבעה אז שיש להשוות את המצב בישראל לזה שנהוג בעולם המערבי, שם נמכרות עדשות מגע רק כנגד מרשם. הוועדה הדגישה כי המצב הנוכחי גורם נזק לציבור ומעמיס עלויות כבדות על מערכת הבריאות בעקבות הנזקים כתוצאה משימוש לא נכון.

אלא שמשרד הבריאות לא יישם את המלצות הוועדה עד לאחרונה, כשגיבש הצעת חוק חדשה בנושא. על פי תזכיר החוק, שהופץ אתמול (שני) להערות הציבור, נקבע כי עדשות מגע יימכרו רק כנגד מרשם רופא עיניים או אופטומטריסט.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה נרשמים מעל עשרת אלפים ימי אשפוז בעקבות זיהומים שנוצרו משימוש לא נכון בעדשות מגע.

על פי הצעת החוק החדשה, הלקוח יתבקש להציג את המרשם בכל עמדת מכירת עדשות מגע, ולחדש אותו בכל עליית מספר. אם לא עלה המספר, לא יתבקש הלקוח לחדש את המרשם, אבל יתבקש להציגו בכל רכישת עדשות מגע. עוד קבע המשרד כי עדשות מגע אינן בבחינת תרופה ללא מרשם (למעשה הן אינן בבחינת תרופה כלל, המרשם שיינתן להן הוא מסוג שונה מזה שמקבלים עבור תרופות), ולכן ניתן יהיה להמשיך למכור עדשות מגע בכל נקודת ממכר.

תזכיר החוק פורסם אתמול לעיון הציבור. בתוך כשלושה שבועות, לאחר קבלת הערות הציבור, הוא יגובש לכדי הצעת חוק סופית שתוגש לוועדת השרים לענייני חקיקה, ולאחר אישורה של הוועדה הוא יועבר להצבעות במליאת הכנסת.

רופאי העיניים מתנגדים להצעת החוק שאינו מחייב ביקורות תקופתיות ומסתפק במרשם אחד בלבד למשתמש, לעתים גם לכל אורך חייו. לטענתם, יש צורך בבדיקות תכופות של ביקורת אחת לשנה ואין להסתפק בבדיקה חד פעמית אף אם יינתן בה מרשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר