הממשל האמריקאי קובע

"תרופות הומואופתיות אינן עובדות"

הממשל הפדרלי יוצא למאבק נגד התרופות ההומאופתיות ומכריח את היצרנים לכתוב עליהן כי לא הוכח שהן אכן יעילות מבחינה מדעית וכי הן אינן עובדות (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ההומאופתיה גורפת סכומי כסף רבים מאנשים שמקווים למצוא מזור למחלתם ועוד טבעי אך הממשל האמריקאי החליט לצאת נגד התופעה ולהדגיש שאין שום הוכחה מדעית לכך שהיא אכן עובדת.

על ההודעה הרשמית החל מהחודש כל התרופות מהסוג הזה שנמכרות בארה"ב יישאו תווית מיוחדת שקובעת כי למעשה "הן אינן עובדות".

לפי הדיווחים בארה"ב, ועדת המסחר הפדרלית האמריקאית החליטה להחיל על התרופות ההומאופתיות את הסטנדרט שבו צריכות לעמוד כל התרופות הנמכרות במדינה: מחקר מדעי עם קבוצת ביקורת המוכיח כי התרופה עוזרת לטיפול במצב רפואי כלשהו טוב יותר מפלסבו (תרופת דמה).

למרות ההילה שמוענקת לתרופות ההומאופתיות, כיום אף תרופה כזו לא עומדת בסטנדרט הזה. לכן מעכשיו יהיה כתוב עליהן כי "אין הוכחה מדעית בריאותית שהן מסוגלות לטפל במחלות או בכאבים".

בנוסף יוכרחו היצרנים לכתוב: "היעילות של המוצר מבוססת רק על תיאוריות הומאופתיות מסורתיות, ואין כל מחקר תקף שנעשה עם שיטות מדעיות שמראה כל יעילות של המוצר". כמו כן אמור להיות מצוין על המוצרים כי הטענות ליעילות מבוססות על תיאוריות מהמאה ה־18 שנדחות על ידי רוב הקהילה המדעית. חברה אמריקאית שלא תציין זאת באופן ברור תהיה נתונה לקנסות כבדים.

בכירים בקהילה המדעית בארה"ב ציינו כי מדובר ב"ניצחון גדול של התבונה, המדע ובריאות העם האמריקאי".

לפי נתונים ממשלתיים בארה"ב שפורסמו ב־2007, מוציאים האמריקאים מדי שנה סכום עתק של כשלושה מיליארד דולר על תרופות הומאופתיות. נראה כי מאז השוק הזה גדל עוד יותר. בישראל אמנם מדובר כמובן בשוק קטן הרבה יותר אך עדיין מדובר בסכומים גבוהים שאנשים מוציאים מבלי באמת לדעת כי מדובר בתרופות יעילות ששוות את הכסף שמשולם עליהן.

אתרי תרופות הומאופתיות כוללים תרופות כמעט לכל מחלה ומכאוב: כאבי ראש, טחורים, לחץ דם גבוה ועוד שלל מחלות מסוגים שונים. אף שהתרופות הללו נהנות מפופולריות רבה, החברות המייצאות אותן לא נדרשו מעולם להוכיח כי הן עומדות בהבטחות שעומדות מאחוריהן מתוך טענה שהן אינן תרופות במובן הרגיל של המילה אלא טיפול טבעי שכאמור יעילותו מוטלת בספק גדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר