ישראל מבקשת סיוע ממדינות בעולם

האש בהרי ירושלים מתפשטת; שריפה פרצה בצפון הארץ

האש בהרי ירושלים מתפשטת לכיוון מערב בשל הרוחות, ובמקביל פרצה שריפה באזור משגב שבצפון הארץ. ישראל פנתה למספר מדינות בחו"ל - יוון, קפריסין ואיטליה וביקשה סיוע במטוסי כיבוי (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בחשוון תשע"ז | 23.11.16
נתניהו וארגן בישיבת הערכת מצב (צילום: ראש הממשלה בטוויטר)

בשעות אחר-הצהריים (רביעי) פרצה שריפה גדולה בין היישובים גילון וצורית שבמשגב, לבין שעב - שבצפון הארץ. שמונה צוותי כיבוי וארבעה מטוסים הוזנקו למקום והוזעק סיוע נוסף מתחנת טבריה.

בתוך כך, השריפה באזור היישוב נטף בהרי ירושלים נבלמה בשעות הצהריים אך האש מתפשטת מערבה בשל הרוחות העזות. לוחמי האש נאבקים בשלוש גזרות במקביל כדי לבלום את התפשטות האש.

בעקבות גל השריפות ברחבי הארץ הגיע בצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדר הפיקוד הממוקם בשפיה, סמוך לזיכרון יעקב, לישיבת הערכת מצב, בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, כיבוי אש וכל מערך הכוחות שנלחם בלהבות האש.

נתניהו מגיע לישיבת הערכת מצב (צילום: קבוצת כב"ה ארצי)

לפני שנחת בסמוך לחדר הפיקוד, ביצע המסוק של ראש הממשלה כמה הקפות סביב האזורים שנפגעו בשריפה.

נתניהו וארדן החליטו לבקש סיוע בפעולות הכיבוי ממדינות נוספות בשל המשך הרוחות הצפויות בימים הקרובים והחשש מגל נוסף של שריפות, לו לא יהיה מענה ממערך הכיבוי הקיים.

ישראל פנתה ליוון, קפריסין ואיטליה בבקשת הסיוע. ב'וואלה' דווח כי בשעות הצהריים הודיעו איטליה, יוון, קפריסין ורומניה כי הן ערוכות לשלוח מטוסי ומסוקי כיבוי לישראל בכדי לסייע למערך הכיבוי. רומניה הציעה שני מסוקי כיבוי, איטליה ויון הציעו שני מטוסים שיכולים לאסוף מים מהים התיכון וקפריסין הציע שני מטוסי כיבוי - זהים למערך הכיבוי האווירי של ישראל.

נתניהו עם לוחמי האש (צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן)

במהלך התדרוך אמר ראש הממשלה כי "יש כאן שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של כל הכוחות. הייעוד הראשון שלנו הוא הצלת חיים. אני מבקש מכל האזרחים לעשות בדיוק מה שמבקשות הרשויות. היעד השני הוא כיבוי השריפות.

"התנאים ימשכו גם מחר ומחרתיים. ביקשתי להגדיל את מצבת המטוסים. כיום יש לנו טייסת משלנו ולכן יכול להיות שנבקש מהשכנות שלנו לקבל את הסיוע הזה. יש סימנים גם להצתות אנוש".

השריפה בנטף מהמסוק המשטרתי (צילום: דוברות המשטרה, מתוך ynet)

באשר לשריפה שפרצה הבוקר באזור היישוב נטף בהרי ירושלים - מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי, נבדק חשד כי השריפה שהביאה לפינוי כל התושבים ביישוב ולשריפת בתים החלה בעקבות הדלקת מדורה על ידי פועלים שעבדו באזור הר הרוח.

המשטרה עיכבה לחקירה 4 עובדי קבלן שעבדו בסלילת כביש בסמוך לישוב נטף בחשד למעורבות בשריפה. בשלב זה נבדקים כלל הכיוונים בהם רשלנות שהובילה לשריפה.

מדוברות כב"ה בית שמש נמסר באשר לשריפה באזור נטף כי לוחמי האש עצרו את השריפה בצד המזרחי על קו הבתים בישוב נטף ובשלב זה הישוב לא נמצא בסכנה, ובהמלצת כבאות והצלה אנשי המקום חזרו לבתיהם. כעת לוחמי האש מבצעים כיבוי סופי של השריפה למניעת התחדשות האש בשנית.

כיוון התפשטות השריפה כעת לעבר פארק קנדה (צפונית לשער הגיא) ובאזור תוואי הרכבת, שם נשרפו מספר מבנים יבילים. מאות לוחמי אש בסיוע מטוסי הכבאות עמלים לבלום את חזית השריפה שמתקדמת בחסות הרוחות החזקות. כמו כן, מתבצע פינוי של מטיילים בפארק קנדה.

סה"כ כוחות בשטח: 63 צוותי כיבוי, 7 רכבי כיבוי מצה"ל, 13 מטוסי כיבוי ו-160 לוחמי אש, אך עד כה לא הושגה שליטה.

צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים
צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים
צילום: משטרת ישראל בטוויטר
צילום: קבוצת כב"ה ארצי
צילום: קבוצת כב"ה ארצי
צילום: ראש הממשלה בטוויטר
צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן
צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן
צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן
צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן
צילום: אבנר בן מנחם תחנת כב"ה רמת גן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר