חשיפת כיכר השבת

"חוק חדש? זו ליצנות. השר אזולאי רק צריך לחתום על התקנות"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": גורמים המעורים בנושא מתווה הכותל מותחים ביקורת על יוזמת דרעי לחוק חדש בנוגע לכותל המערבי. "מיותר, אזולאי רק צריך לחתום על תקנות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הדתות דוד אזולאי על רקע הכותל המערבי (צילום: פלאש 90 / שאטרסטוק)

ביקורת: בעקבות חשיפת "כיכר השבת" כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יוזם הצעת חוק חדשה, 'חוק הכותל', שתסדיר את המנהגים ברחבת הכותל המערבי ותביא - לשיטתו - לסיום המאבק ולהכנעת הרפורמים, טוענים רבנים וגורמים פוליטיים העוסקים במתווה הכותל כי שר הדתות דוד אזולאי מש"ס יכול לקבוע את תקנות הכותל כבר מחר - ללא צורך בחוק.

"זו ליצנות" אומר אחד מהעוסקים במתווה: "אם הם היו באמת רוצים להסדיר את הנושא, הם היו יכולים לעשות זאת כבר מחר בבוקר על ידי 'תקנות שר הדתות', ולמי ששכח - שר הדתות הוא דוד אזולאי מש"ס".

לדבריו: "בש"ס זורקים את הנושא על הכנסת כי הם לא באמת רוצים להעביר את זה. הם יודעים שתהיה התנגדות עזה מתוך הקואליציה, כחלון לא ייתן לזה לעבור, וכך הם 'יוצאים ידי חובה' שהם כביכול ניסו".

גורם פוליטי נוסף מוסיף: "אם בג"צ יפסול את תקנות השר, אין סיבה שלא יפסול את החוק, אם זה לא חוקתי לשיטת בג"צ זה לא משנה איך זה יוגש. לא מדובר כאן בנהלים שזה קל לבטל, אלו תקנות שר, ואזולאי יכול לקבוע אותם כבר עכשיו, למה הוא לא עושה את זה?".

חשיפת "כיכר השבת", מוקדם יותר

הגורם מוסיף: "הרי גם במתווה שעבר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט - אז מזכיר הממשלה - אמר שהנושא יוסדר בתקנות השר, הוא הבין שזה מספיק ולא צריך בשביל זה חקיקת חוק".

"שיתחילו בתקנות השר" הוא מסכם: "ואם בג"צ יפסול אז שילכו לחקיקה, כמו ב'חוק ההסדרה'. את התקנות השר אזולאי צריך לעשות בהתייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, לא נראה לי שמי מהם יתנגדו לתקנות שייקבעו'".

"אם רוצים לסיים את כל סיפור הרפורמים, צריך להוסיף שורה אחת בתקנות. סעיף 2(א)(1א) לכתוב אחרי "מנהג המקום" את המילים "מנהג המקום יהא על פי דין תורה, כמשמעותו לפי חוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), התשי"ג-1953, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת לפיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר