ביקורת מוזיקה

'בוא ונצא' - האלבום המרענן של השנה

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' בביקורת על אלבומו השני של הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י שמריח רעננות יצירתית נכונה בשילוב מוזיקה איכותית ותעוזה מסקרת במיוחד (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

רעננות. זה הדבר שצף לי כשהאזנתי (לשמחתי כבר פעמים רבות) לאלבומו השני של הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י (רוזנבאום) - 'בואו ונצא'.

משבר האלבום השני מגיע פעמים רבות אצל אמנים שהצליחו במיוחד באלבומם הראשון ורף הציפיות גורם להם לשיתוק יצירתי או לניסיונות עקרים ליצור משהו שהם לא כדי להמשיך ולקבל את אהבת הקהל. בן אב"י שאלבומו הראשון קיבל חשיפה נאה אך לא רחבה מידי כנראה לא היה תחת אותו מכבש ציפיות מה שאפשר לו ליצור אלבום משוחרר כיפי ואיכותי יותר מקודמו, שהיה אף הוא נעים מאד.

כל שיר באלבום מרגיש במקום ושהושקעה בו חשיבה רבה הן בטקסטים מעוררי החשיבה הלחנים הקליטים והנעימים והן במוזיקה האיכותית במיוחד בהפקתו של בני שוורץ המוכשר.

כתיבתו של בן אב"י באלבום החדש נשמעת ישראלית במיוחד והוא עורר בי הדהודים של קלאסיקות ישראליות שונות. אחד השירים המצוינים באלבום הוא "חיטה משוגעת", בדומה לאלבומו הקודם בו כתב שיר על פי מעשה בבת מלך של רבי נחמן מברסלב הפעם בחר בן אב"י בסיפור החיטה המשוגעת שזכה לעטיפת מוזיקה אירית מקפיצה וכיפית במיוחד.

בן אב"י שהתייתם בגיל צעיר מאביו לא מפחד לשיר גם המוות בשני שירים מתוך האלבום אחד מהם כמעט בוטה בגישתו אל המוות. בן אב"י הלחין בהשראת ראיון של חנן פורת ז"ל לפני פטירתו מילים מרעידות לב של השלמה עם המוות והתבוננות מרתקת עליו כמעט מהצד. שיר נוסף כתב בן אב"י לזכר תלמידו עמי פרגון ז"ל שנפטר ממחלה קשה. לשיר אמנם קוראים "עת לנחמה", אך מילותיו אינן פשוטות כלל ומכילות כאב רב.

אחד השירים המרתקים והמעניינים של האלבום הוא "תמיד עימך" שיר במשקל מורכב ומאתגר לאוזן עם לחן פשוט כיפי שמשלב בין רומבה דרום אמריקאית לשינוי משקל שבדרך כלל מגיע במוזיקת ג'אז.

המוזיקאים שמנגנים באלבום מהשורה הראשונה במוזיקה היהודית והישראלית ביניהם, אחיה אשר כהן אלורו, דותן לב ארי, ברק בן צור, יוני שרון ועוד.

לסיום, חובה לציין את עטיפת הקונספט של האלבום בשילוב מטוסי הנייר הגדולים והקטנים, אחת העטיפות היותר מרהיבות שראיתי בשנים האחרונות. פשוט עבודה יפה אסטטית ונעימה לעין שניכר שהושקע בה חשיבה ועבודה רבה שמעלים את ההנאה מהאלבום האיכותי הזה בשלב נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר