הוגשו כתבי אישום נגד שני ערבים שהציתו שריפות ליד מי עמי

כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) נגד שני ערבים מאום אל פאחם שהציתו שריפה ליד היישוב מי עמי. בכתב האישום לא צוין אם המניע להצתה הוא לאומני או פלילי (חדשות, בארץ)

(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שני ערבים ישראלים מאום אל פאחם בגין הצתה ביער ברושים ליד מושב מי עמי הסמוך בחודש שעבר, בימי גל השריפות. בכתב האישום שהוגש לא צוין האם ההצתה היא על רקע לאומני או פלילי.

מכתב האישום עולה כי השריפה שהציתו השניים התפשטה האש לעבר שדה קוצים ונשרפה צמחיה המשתרעת על פני שטח של כ-290 מ"ר. הפרקליטות דורשת להשאיר את שני הנאשמים במעצר עד תום ההליכים.

רשות המיסים פרסמה בחודש שעבר רשימה של 9 יישובים שיוכרו כנפגעי נזקי מלחמה או פעולות איבה - בשל הצתות מכוונות בגל הדליקות. המשמעות כמובן כלכלית ותקל על הנפגעים לקבל את דמי הפיצויים במהירות. בהודעת רשות המיסים נאמר "ממכלול המידע שהתקבל ברשות המסים ממשטרת ישראל ומנציבות כיבוי האש עולה כי, נכון למועד זה, מסקנת גורמים אלה הנה כי אירועי השריפות במקומות אלה, הן הצתות מכוונות שעולה בהן חשד סביר כי מקורן בפעולות איבה".

המקומות שבהן הוכרו הדליקות לצורך כך הם: חיפה, זיכרון יעקב, מושב טל-אל, והיישובים דולב, טלמון, נווה צוף, נטף, גילון ונירית. ברשות המיסים מציינים כי "המסקנה המתבקשת שבמקומות אלו ניתן לקבוע כי מדובר בנזק מלחמה כהגדרתו בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, או כי מדובר בפגיעת איבה כהגדרתה בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, אשר אלו מזכים בפיצויים על פי החוק".

נציין כי גם נפגעי השריפה בבית מאיר יפוצו על ידי המדינה למרות שהשריפה שם נגרמה כתוצאה מהתלקחות של זיקוק משטרתי שהופעל בכדי לאתר גנבי רכב שנחשדו כמציתים.

(דוברות כב"ה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר