צפו בווידאו

ערוץ 10 מציג: "כך גור מקבלת תקציב על תלמידי הגר"ש אוירבך"

ערוץ 10 טוען כי ישיבות של חסידות גור מקבלות תקציבים ממשרד החינוך ועיריית ירושלים עבור תלמידים מישיבות הפלג הירושלמי. ישיבה של חסידות גור: "אין לנו שום דיל" (חדשות)

ערוץ 10 חשף הערב (שלישי) כי בחסידות גור מקבלים את תקציבי משרד החינוך עבור תלמידים בישיבת "אוהל תורה" המשתייכת לפלג הירושלמי. על פי התחקיר, ברשימת התלמידים שמעבירה חסידות גור לצורכי תקצוב למשרד החינוך ולעיריית ירושלים, מופיעים עשרות תלמידים המוצגים כחסידי גור הלומדים יחד עם חבריהם. אלא שבפועל מדובר בתלמידים שאינם לומדים בישיבות של חסידות גור, ובפועל מקבלות הישיבות של חצר גור מיליוני שקלים מידי שנה עבור תלמידים שלכאורה לא לומדים בהן.

בהקלטה שנחשפה מסביר בני איזנטל, מנהל ישיבת "אוהל תורה", את ההסדר הכספי בין הישיבה שלו לבין זו של חסידות גור. הוא נשאל האם הישיבה רשומה במשרד החינוך כדי לקבל כסף? וענה: "לא, לא, לא... אבל אנחנו נהנים, יש מישהו שעושה בזה שימוש והוא נותן לי את הכסף".

ערוץ 10: יש מישהו שעושה בזה שימוש?

בני איזנטל: "יש מי שעושה שימוש בשמות של הילדים, של הבחורים, והוא נותן לי מזה אחוזים... האם מקבלים כסף על הילדים האלה? התשובה היא כן. האם הישיבה מקבלת? התשובה היא לא".

בחודשים האחרונים ישיבת אוהל תורה נדדה לשכונה אחרת, רמות ד', וגם בתקופה זו משרד החינוך המשיך לתקצב אותם כחסידי גור, למרות שהם לכאורה לומדים בכלל במקום אחר.

מישיבת תפארת משה בצלאל של חסידות גור נמסר בתגובה: "אין כל דיל או הסכם בין הישיבה לאף גוף אחר לצורך תקצוב ממשרד החינוך. יש מספר תלמידים המשתייכים לאנשי הרב אוירבך שלומדים אצלנו בישיבה לאחר שאין להם מקום ללמוד בו בשל ויכוחים פנימיים בין פלגים בציבור הליטאי".

מחצרו של הרב אוירבך נמסר כי "ההוראה של הרב שלא לקחת תקציבי מדינה חלה רק על מוסדות יסודיים בשל התערבות של משרד החינוך בתכנים, ההוראה לא חלה על הישיבות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העירייה פועלת על פי חוק והנושא ייבדק לעומק. יש לציין כי בקרת התקן והתשלומים הנם באחריות משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר כי "הפרטים הועברו לבדיקת מנהל רישוי בקרה ואכיפה שבמשרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר