מתקפה אנטישמית באומן

דרעי לנשיא אוקראינה: "לא נעבור על כך לסדר היום"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שיגר מכתב לנשיא אוקראינה פטרו פורשנקו, בו הביע זעזוע מהאנטישמיות בציון רבי נחמן והבהיר כי מדינת ישראל לא תעבור על כך לסדר היום (חדשות, בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והמכתב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שיגר מכתב לנשיא אוקראינה פטרו פורשנקו, בו הביע זעזוע מהאנטישמיות בציון של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה.

בפתח מכתבו כותב דרעי: "הזדעזעתי לגלות על התקרית האנטישמית המחרידה... התקרית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט לחיים, כ-400 שנים מאוחר יותר על אדמת אוקראינה".

לדבריו: "האירועים האנטישמיים הינם פגיעה כנגד העם היהודי כולו, ומדינת ישראל רואה בחומרה רבה ולא תעבור לסדר היום".

דרעי פנה לנשיא אוקראינה וכתב: "אני קורא לך להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק בין העמים ולא לאפשר לאירוע הנ"ל לחמוק ללא עונש. אנו דורשים כי ייעשה כל שנדרש כדי לאתר את אותם פושעים אנטישמיים, להעמידם לדין ולגזור עליהם עונש כבד, כמו גם להדק את השמירה על האתר כדי לסכל כל פעולה דומה בעתיד. כמו כן אנחנו מבקשים לערב את מדינת ישראל בהליך החקירה, ולעדכן בכל מידע חדש אשר יצא לאור".

"כשר בממשלת ישראל אשר קמה מאפר השואה והפרעות נגד העם היהודי במשך אלפי שנים, עלינו לדאוג כי המראות הללו לא יחזרו, וכי נעשה הכל כדי לבער את הנגע המבחיל של אנטישמיות וגזענות מעל פני האדמה", חתם דרעי את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר