ההסבר של ליצמן

העומס בבתי החולים, כי "לא מתחסנים פה נגד שפעת"

ימי החורף הישראלי מאופיינים בעומס קבוע ובלתי נסבל בבתי החולים, ולמי שעומד בראש מערכת הבריאות, השר ליצמן, ברור מי אשם בכך: אתם, שלא מתחסנים נגד שפעת (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |

שר הבריאות יעקב ליצמן מצא חלק מהאשמים בעומס הבלתי נסבל בבתי החולים בארץ: הישראלים, אלו מהם שלא התחסנו נגד שפעת. הדו"חות העדכניים של משרד הבריאות דווקא לא מורים על עליה בתחלואת השפעת בישראל ביחס לשנים קודמות, אך ליצמן בשלו.

במענה לשאלה איך משרד הבריאות נערך להקלת העומסים הכבדים שהגיעו השבוע לשיאים חדשים של 200 אחוזי תפוסה בחלק מהמקומות, אומר שר הבריאות: "הגדלנו פה ושם את מספר האחיות, במקומות מסויימים הוספנו אנשי מינהלה שיסדרו את החולים. בונים חדר מיון חדש בשיבא, והוספנו מוקדי רפואת חירום שכדאי להגיע אליהם לפני המיון".

"אני מכיר את המצב בחדרי המיון ובבתי החולים ומודע לו ואני עושה את מקסימום המאמצים שאפשר", הוא אומר בראיון ל-ynet. כל שנה אנחנו שומעים את אותן הבטחות ובשטח הכל אותו דבר, מקשה עליו הכתב, והשר משיב: "אנחנו עושים את המיטב כדי לשפר, אבל בית חולים זה לא טיול. מי שלא צריך שלא יגיע לבית חולים. אחת הסיבות העיקריות לעומס זו העובדה שהישראלים לא מתחסנים השנה לשפעת".

גם כשמקשים עליו עם העובדה דו"חות משרד הבריאות לא מראים עדיין חריגה משמעותית בתחלואה בשפעת בהשוואה לשנים קודמות, נותר כאמור שר הבריאות בעמדתו: "אני אומר לך שזו השפעת. תבדוק טוב. הישראלים לא התחסנו, וזו הסיבה המרכזית לאשפוזים. אני מאמין שבעוד שנה כבר יהיה שיפור".

גם אמש (שני) דיווח משרד הבריאות על אחוזי תפוסה המתקרבים ל-200 אחוז בבתי חולים רבים. העומס הכבד ביותר נרשם במחלקות הפנימיות של בית החולים הדסה עין כרם עם 247(!) אחוזי תפוסה; בבית החולים הדסה הר הצופים קיימת תפוסה של 169 אחוזים במחלקות הפנימיות, בבית החולים לניאדו 127 אחוז תפוסה וברמב"ם 113 אחוזי תפוסה. 100 אחוזי תפוסה, בערך, קיימים בשאר בתי החולים.

במחלקת הילדים בבית החולים רמב"ם נרשמים כעת לא פחות מ-183 אחוזי תפוסה; בבית החולים הדסה עין כרם 163 אחוזים; בבית החולים הדסה הר הצופים 153 אחוזי תפוסה; בבית החולים לילדים בשיבא 171 אחוז; בסורוקה 123 אחוזים ובבית החולים לילדים דנה 142% אחוזי תפוסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר