אאא

במשרד הבריאות ממשיכים במאבק התקשורתי והמעשי נגד המזון הלא בריא. לאחר המתקפה של ליצמן על השוקו והסופגניות ורפורמת סימון המוצרים, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כועס על חברות המזון הגדולות שמשיקות מוצרי מזון לא בריאים.

בר סימן טוב זעם על כך שחברת תנובה משיקה בימים אלה את מעדן החלב השמן בישראל – יולו גנאש עם 39% שומן יותר מפי שלוש מכל מעדן אחר בשוק  וכי שטראוס תשיק ביום שישי סדרת מעדנים חדשה המכילה 6 כפיות סוכר. המנכ"ל התראיין בתוכנית חיסכון בערוץ 2 ואמר: "כשחברות המזון מצפצפות עלינו, אנחנו הנאמנים של הצרכנים. אני חושב שזה באמת חמור מאוד. היום כשאנחנו יודעים מה המשמעות של הסוכר והשומן הרווי".

בתשובה לשאלה "האם היה אוכל את המעדן החדש של תנובה המכיל 39% שומן" ענה: "בשום אופן לא, גם לפני הוועדה, ברור שלא. לא הייתי אוכל גם דברים עם תכולת סוכר הרבה יותר נמוכה, ובאמת אין סיבה שהציבור יצרוך כאלה דברים. לכן עשינו את ההמלצות. כשיהיו את הסימונים האדומים, הציבור גם יידע שהדבר הזה לא מומלץ".

בתשובה לשאלה "האם יכול להיות שמשרד הבריאות הקל מדי עם חברות המזון ולכן הן מרשות לעצמן להשיק כעת מוצרי מזון לא בריאים", ענה בר סימן טוב: "לא הקלנו עליהן יותר מדי. לכן אנחנו גם רוצים שתהיה רגולציה שתהיה קבועה בחקיקה, לא עשייה וולנטרית, לא אמנה, לא נעשה ונראה - אלא שאנחנו קובעים את הדברים בחוק".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מתנובה הגיבו לדברים ואמרו "אנו חושבים שיש להשאיר לצרכנים להחליט איזה קינוח הם בוחרים לאכול ובאיזו תדירות".

"מיומו הראשון יולו הוגדר ופורסם כמוצר למבוגרים, כפינוק מתוק, בדומה לשוקולד, גלידה ועוגה ממאפייה, ולא כמוצר צריכה יומיומי. קהל הצרכנים הבין זאת וזה ניכר בהרגלי הצריכה של מעדני יולו, כמו גם של שוק המעדנים כולו", אמרו בתנובה.

כזכור, המלצות הועדה לקידום רגולציה תזונה של משרד הבריאות, שפורסמו בסוף נובמבר, יחייבו את חברות המזון לשים מדבקה אדומה על מוצרי מזון המכילים כמות גבוהה מהרצוי של סוכר, נתרן ושומן רווי - רק החל מתחילת 2018. בנוסף, רף הסימון הראשון, שיחל בעוד כשנה, יאפשר למוצרים לא בריאים רבים להיות משווקים ללא סימון במדבקה אדומה. הרף השני והמחמיר יותר בסימון ייכנס לתוקף רק החל ביולי 2019 או לאחר מכן.