פרסום ראשון

שטייניץ דרש: סגירת מרכולים בשבת תמורת הקלה בגיורים

בישיבת הממשלה הסוערת בנושא פתיחת מרכולים בשבת, הציע השר שטייניץ לסגור את המרכולים בתמורה להקלות בגיור, וזכה לתגובה נזעמת מהשר דרעי: "נעשה סחר מכר בנושאי יהדות?!" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים יובל שטייניץ ואריה דרעי (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

המאבק על השבת: במהלך ישיבת הממשלה הסוערת שהתקיימה בתחילת השבוע בנושא חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת בתל אביב התבטאו שרי הליכוד כנגד הרצון החרדי למנוע את פתיחת המרכולים והסבירו כי ההחלטה שלהם תשפיע על הציבור שיעזוב את הליכוד וילך ליאיר לפיד.

אך מי שהפתיע יותר מכל את השר אריה דרעי במהלך הישיבה הוא השר יובל שטייניץ. ל"כיכר השבת" נודע כי שטייניץ התבטא ואמר "אני מוכן שהממשלה תחליט לסגור כליל את כל המרכולים, אבל יש לי תנאי: בתמורה לסגירת המרכולים נקבל הקלות בנושא הגיורים".

דרעי הגיב לו בזעם: "מאיפה הבאת את זה עכשיו?! וכי נעשה סחר מכר בנושאי יהדות?!".

במקביל, שרי 'ישראל ביתנו' המשיכו במתקפה נגד ש"ס והחרדים בכל הקשור לסמכויות השבת.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי לאחר שהשר יריב לווין העלה את הטענה כי הממשלה איננה יכולה להחליט בנושא חוק העזר בשל העובדה שהדבר פוגע בנושא איחוד תל אביב-בת ים, הודיע השר דרעי כי הוא לא יאפשר, בשום מקרה, שבג"ץ יכריע בעניין.

לדבריו: "הודעתי למזכיר הממשלה להודיע לבג"ץ, שאם הוא איננו מקבל את העילה הזו לדחייה, שיחזיר את הנושא לממשלה ואז אני אקח לידי את הסמכויות ואחליט. לא אתן שבג"ץ יחליט על הנושא הזה במקומנו".

מלשכת השר שטייניץ לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר