זהירות, עופרת

משרד הבריאות לנשים הרות: הימנעו משתיית קפה בבתי קפה

משרד הבריאות מתריע מפני שתיית קפה ממכונות קפה בבתי קפה. מבדיקה שנערכה עלה כי לפחות חצי מהמכונות מותירות עופרת מסוכנת במשקה. הבדיקה תימשך לפחות חודש (בריאות, חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות בודק אפשרות לפיה אלפי מכונות קפה המוצבות בבתי קפה ברחבי הארץ מסוכנות לשימוש. מבדיקה של משרד הבריאות עולה כי המים היוצאים ממכונות הקפה מכילים כמויות חריגות של עופרת המזיקה לבריאות. בדיקת מאות מכונות קפה העלתה כי כמחצית ממכונות הקפה בארץ אינן עומדות בתקן של משרד הבריאות.

בחדשות 2 דווח הערב כי משרד הכלכלה בתיאום עם משרד הבריאות הורה על דיגום של מכונות הקפה התעשייתיות מהדגמים אשר לגביהם עלה חשש לנוכחות עופרת. למרות ההודעה, לא פירטו משרדי הכלכלה והבריאות באילו דגמים של מכונות מדובר, עובדה שעלולה ליצור בלבול בציבור.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות להימנע משימוש במכונות קפה תעשייתיות עד להודעה חדשה. במשרד הבריאות מציינים כי הבדיקה ודיגום המכונות הבעייתיות עשויים לקחת לפחות חודש אחד, וכאמור ההמלצה כעת היא להימנע משימוש במכונות הקפה התעשיתיות.

נציין, כי החשיפה לעופרת מעבר למותר עלולה לגרום למגוון השפעות בריאותיות. חשיפה לעופרת נמצאה כקשורה למחלות לב וכלי דם ולעלייה בלחץ דם אצל בוגרים. בנוסף היא עלולה לפגוע בתפקודי הכליות של נשים ושל גברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר