תקנות חדשות

משרד הבריאות: יורחבו האזורים בהם אסור לעשן

המעשנים ייאלצו להתרחק עוד יותר מהיום מגני הילדים, וגם על חברות העישון - כולל האלקטרוניות - יוטלו החמרות חדשות: התוכנית החדשה של משרד הבריאות (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הציג היום (רביעי) בדיון בכנסת שורת צעדי חקיקה חדשים שנועדו להחמיר עם חברות הסיגריות ועם ציבור המעשנים. "ישראל הייתה מדינה עם חקיקה מובילה בתחום העישון ונשארנו מאחור. בכוונת המשרד לבצע לכך תיקון וכבר ישנן טיוטות להצעות החוק בנושא", הוא אמר.

ההצעות והיוזמות אותן מתכוון המשרד לקדם, הן השוואה בין המיסוי והמגבלות המוטלות על סיגריות לבין אלו המוטלות על סיגריות אלקטרוניות, הגבלות פרסום של מוצרי עישון וטבק בכל המדיות, הרחבת האזורים שיהיה אסור לעשן בהם ועוד.

פרופ' גרוטו פירט: "הכוונה היא להרחיב את מספר המקומות הציבוריים שבהם יהיה אסור לעשן, כולל למשל מופע באצטדיון פתוח, להגדיל את המרחקים שבהם אפשר לעשן מגני ילדים וגני שעשועים. בנוגע לעישון במכוניות עם ילדים - זה משהו שעל הפרק, יותר קשה לאכוף את זה, אולי זה יילך דרך חוקי תעבורה, יש מחלוקות על הנושא הזה. גם איסור בגני חיות ומופעים פתוחים נמצא בהצעה שלנו. ביטול חדרי עישון צריך לדעתנו להכניס במקומות כמו מסעדות, וגם בכנסת".

לדבריו, אפשר אף לקדם את הנושאים הללו במסלול מהיר ולא בהכרח בחקיקה. יצויין, כי בשמונה השנים האחרונות, שברובן ניצב יעקב ליצמן בראשות משרד הבריאות כשר וכסגן שר, עברו כבר שני חוקים להגבלת עישון. הראשון - תיקון לחוק המגביל פרסומות ושיווק של מוצרי טבק, במסגרתו נאסרה הצבת מכונות למכירת מוצרי טבק בקרבת בתי ספר ומוסדות חינוך. החוק השני - מניעת עישון במקומות ציבוריים, לפיו נאסר על עישון באצטדיוני ספורט למעט במקומות שהוקצו לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר