החשד לשוחד

מעצרו של ראש עיריית צפת אילן שוחט הוארך עד יום חמישי

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הוא הבכיר שנעצר בצפת במסגרת חקירה בחשד לעבירות שוחד ומרמה בתחום הנדל"ן. ביהמ"ש בחיפה האריך את מעצרו עד ליום חמישי (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילן שוחט (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שני) בצפת במסגרת חקירה משטרתית בחשד לעבירות שוחד ומרמה בתחום הנדל"ן. שוחט עצמו מכחיש בתוקף את החשדות נגדו.

בית משפט השלום בחיפה האריך אחר-הצהריים את מעצרו של שוחט עד ליום חמישי ובכך הותר שמו לפרסום. ביהמ"ש האריך בשלושה ימים גם את מעצרו של גילי אדלר עוזר ראש העיר וכן את מעצרו של איש העסקים, הקבלן רונן גנון.

העבירות המיוחסות לשוחט הן גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, הדחה בחקירה, נתינת שוחד בחירות, הבטחת עבודה לבוחר, השמטת הכנסה במזיד, שימוש במרמה או תחבולה, שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים. כאמור, שוחט מכחיש את החשדות.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי מדובר בשש פרשות שונות, הראשונה מלפני כמה שנים והמאוחרת היא מהחודשים האחרונים. באשר ללקיחת השוחד אמר נציג המשטרה כי מדובר בפרשה מהחודשים האחרונים. לדבריו, התנהלה חקירה סמויה במשך זמן רב וכעת שהיא הפכה לגלויה לא ניתן להמשיך בה ללא מעצרו. בהמשך, אמר כי היקף השוחד הוא עשרות עד מאות אלפי שקלים בכסף ושווה כסף.

הסנגורית, עו"ד רותי ליטבק, ביקשה מהשופט לשקול חלופת מעצר. ב-ynet הביאו מדבריה: "הבקשה מנופחת וכך גם מספר הפעולות שהם מציינים. מר שוחט משתף פעולה מהרגע הראשון שהחוקרים נחתו בביתו. מטבע תפקידו הוא חשוף לביקורת, ולא כל פעולה שלו מוצאת חן בעיני כולם. המעצר נועד לשבור את רוחו ושום דבר אחר. הוא לא רק ראש עיר אלא גם בעל משפחה ונטול עבר פלילי. הסיבה היחידה היא שזה נוח למשטרה, וישבור את רוחו. בית המשפט צריך לבדוק אם באמת יש חשש לשיבוש. מעצר הוא כוויה לכל החיים. הוא משתף פעולה וימשיך לשתף, הוא רוצה למסור גרסה מלאה ויעשה זאת".

השופט זיו אריאלי אמר כי "בשלב זה אין מקום להיכנס בעובי הקורה בנוגע לחשד ולראיות, אך כבר כעת ניתן לציין כי מדובר בחקירה מסועפת שכוללת שש פרשיות, ונחקרת על ידי היחידה כבר זמן רב. בוצעו מאות פעולות, והצטבר חומר רב המעלה חשד כי החשוד ואחרים חברו לבעלי עסקים, ותמורת טיפול בענייניהם קיבלו טובות הנאה רבות.

"בנוסף עולה חשד לשיבוש והדחה. שוכנעתי כי קיימת עילת מעצר שכן קיים חשש לשיבוש, שמיוסד על כמה אדנים - בעבירות מתן וקבלת שוחד מדובר בעבירות הנעשות בחדרי חדרים תוך טשטוש וכיסוי, וקיים חשש מובנה לשיבוש. בעניינו של החשוד שבפנינו, נראה כי זה פעל כבר בעבר לשיבוש החקירה וביצע פעולות ממשיות להסוואה והסתרה של המעשים המיוחסים לו. החשש לשיבוש הינו ממשי מכיוון שצריכים להיחקר עדים רבים ולא ניתן להתעלם ממידת ההשפעה הפוטנציאלית של החשוד עליהם".

כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", יחידה ארצית של משטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המסים עיכבו לחקירה ארבעה חשודים, בהם בכירים בעיריית צפת, ומעורבים נוספים, בגין חשד לביצוע עבירות שחיתות, שוחד, מרמה ומס בהקשר לפרוייקטים בתחום הנדל"ן ומיזמים נוספים בהם מעורבת עיריית צפת.

לפי החשד של המשטרה, גורמים עסקיים פעלו לקידום ענייניהם בעיריית צפת שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס.

במסגרת הפעילות, ערכו הבוקר כוחות משטרה וחוקרי רשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדי עיריית צפת ותפסו מסמכים וחומרים לצרכי חקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר