מצפצפת על המערב

איראן ביצעה ניסוי נוסף בטילים נגד מטוסים

בטהרן לא מתייחסים לאיומי ארה"ב לבטל את הסכם הגרעין וערכו ניסוי נוסף בטילים נגד מטוסים, השלישי במספר. הטיל שנוסה מאיים על מטוסים ועל טילי שיוט (העולם הערבי)

קצינים איראנים בסמוך לטיל בליסטי. ארכיון (צילום: סוכנות IRNA)

למרות האזהרות החוזרות ונשנות נגדה. טהרן, ביצעה השבוע ניסוי נוסף בטילים נגד מטוסים, רשת 'פוקס ניוז' מדווחת כי טהרן שיגרה חמישה טילים מסוג "סאייד".

הטיל הוא גרסה מתקדמת ומשוכללת של טילי ה SA-2 בהם עושים שימוש צבאות מצרים וסוריה וחייל האוויר הישראלי אף נתקל בהם לא אחת. הטילים מסוגלים ליירט מטוסים וטילי שיוט מטווח של כ-200 קילומטרים. הניסוי והשיגור בוצע באתר צבאי באירן.

יצוין כי ניסוי זה מצטרף לשני ניסויים שביצעה אירן בשבוע שעבר בטילים בליסטים. כלל הניסויים האחרונים מהווים הפרה חמורה ובוטה של הסכם הגרעין שחתמה טהרן עם שש המעצמות בשנת 2015.

טיל איראני (צילום: irna)

קודם לכן היום התייחס נשיא אירן רוחני לאיומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את הסכם הגרעין ואמר: "ההסכם הוא מצב בו שני הצדדים הרוויחו ממנו. המשא ומתן עליו יכול להיות דוגמא לנושאים אחרים שיכולים להביא ביטחון ויציבות לאזור", אמר רוחאני.

כאמור ארה"ב תנקוט ככל הנראה בעיצומים נגד איראן בעקבות המשך הניסוי בטילים בניגוד להסכם שנחתם עמה, ולדברי גורמים במערב, הסנקציות לא אמורות לפגוע בהסכם הגרעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר