פיקוח על אסירים

לקח כואב: הכנסת תצביע בקרוב על 'חוק שליסל'

הרצח המזעזע של שירה בנקי במצעד בירושלים על ידי ישי שליסל, מוביל אחרי שנה וחצי לחוק חדש שהונח היום על שולחן הכנסת שיטיל פיקוח על אסיר מסוכן לאחר ששוחרר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קברה של שירה בנקי (צילום: פלאש 90)

המצב הקיים לפיו אסירים מסוכנים שסיימו לרצות את תקופת מאסרם מסתובבים בחוצות ללא כל פיקוח, כבר הסתיים כמה פעמים באסון כבד. הזכור שבהם הוא הרצח של שירה בנקי ז"ל בידי ישי שליסל במצעד בירושלים לפני כשנה וחצי, שבועות ספורים לאחר ששוחרר ממאסר על תקיפה קודמת במצעד עשור קודם לכן.

את זה בדיוק מבקש למנוע ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) עם הצעת חוק חדשה שהניח הבוקר (שני) על שולחן הכנסת, לפיה יוטלו פיקוח ומגבלות על אסירים שהואשמו ברצח או בניסיון לרצח ובשחרורם עדיין נשקפת מהם מסוכנות לציבור.

במסגרת החוק החדש יקבע, כי ועדת שחרורים מיוחדת תהיה רשאית לדון ולהחליט על שחרור בתנאים של אסיר שנשא מאסר בשל רצח או ניסיון לרצח, שריצה את מלוא תקופת מאסרו - במידה וחוות דעת מקצועית תצביע כי מסוכנותו גבוהה עדיין.

לדברי אוחנה, "הקלות הבלתי נסבלת שבה משוחררים רוצחים, כאשר כל האינדיקציות והאורות האדומים מורים כי מהאדם נשקפת מסוכנות גבוהה לציבור חייבת להיפסק. יש להטיל כמה שיותר מהר פיקוח ומגבלות על אסירים שהואשמו ברצח או בניסיון לרצח ובעת שחרורם עדיין מהווים סכנה לציבור".

"כאשר הכתובת על הקיר - חובתה של המדינה להגן על הציבור ולמנוע מצבים כמו רצח שירה בנקי", מוסיף מציע החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר