יזמה ועד עובדים

הגננת שפוטרה מרשת החינוך ותושב לעבודה

שופטי בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מאלצים את רשת החינוך החרדית באשדוד להשיב לעבודתה את הגננת הוותיקה שפוטרה רק כי יזמה את הקמת ועד העובדים במקום (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: שאטרסטוק)

בפסק דין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, לבקשת ההסתדרות, רשת החינוך החרדית באשדוד 'מאורות המעיין' אולצה להשיב לעבודתה את יושבת ראש ועד הפעולה ברשת, שפוטרה, וכן להפסיק את פעולות הרשת לסיכול ההתארגנות.

ב'מאורות המעיין' עובדות כ-100 גננות וסייעות חרדיות, שמשתכרות שכר נמוך. לפני כחצי שנה הן אזרו אומץ והתארגנו בהסתדרות כדי לשפר ולהסדיר את תנאי העסקתן. כבר מתחילה ניסתה הנהלת הרשת לסכל את המהלך.

כמה עובדות זומנו לתשאולים אודות מעורבותן בהתארגנות, ויו"ר ועד הפעולה, בעלת ותק של 11 שנים ברשת, זומנה לשיחת שימוע בה נאמר לה שבכוונת החברה לפטרה בטענה שאין ברשותה תעודה של גננת מוסמכת.

לטענת ההסתדרות, פיטורי העובדת נבעו אך ורק ממעורבותה בהתארגנות. בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כבר השתכנע בעבר כי קיים קשר בין מעורבותה של יו"ר ועד הפעולה בהסתדרות לפיטוריה ונתן צו ביניים שהורה על השבתה לעבודה, אך מאז נמשך ההליך המשפטי בענין.

כעת, בפסק דין סופי, נקבע כי פיטורי יו"ר הוועד אכן נעשו על רקע מעורבותה בהתאגדות ולכן הודעת הפיטורים שניתנה לה תבוטל. בנוסף לכך קבע בית הדין כי רשת מאורות המעיין והמנכ"ל שלה יוסף ריבוח נקטו בניגוד לדין בסדרה של פעולות שמטרתן לפגוע במאמצי ההתארגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר