"משבר אמיתי"

נתניהו: לא יכול להיות מצב שלא יכבדו את מה שחשוב לי

מחריף המשבר בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון סביב הקמת התאגיד. נתניהו מתעקש נגד התאגיד, בעוד כחלון, בנתיים, לא ממצמץ ואנשיו אומרים כי אינו חושש ללכת לבחירות (חדשות)

נתניהו בדרך לסין. הלילה (צילום: לע"מ)

המשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון סביב תאגיד השידור הציבורי נמשך ומחריף. בעוד ראש הממשלה מתעקש, כרגע, על אי הקמת התאגיד לאחר שחזור בו מהסיכומים בנושא, כחלון מצדו מתעקש גם כן על הקמת התאגיד.

שר התיירות והשר המקשר בין הכנסת לממשלה, יריב לוין אומר כי מדובר ב"משבר אמיתי". לדבריו, "הליכוד עם 30 מנדטים יכול לעמוד על הדברים שחשובים לו".

אנשיו של כחלון הגיבו ואמרו כי "ראש הממשלה יודע את המספר של כחלון, ואם הוא רוצה לחזור בו מסיכום - שיתקשר. אם נתניהו רוצה בחירות - כחלון לא חושש מכך. התאגיד יקום כפי שסוכם".

רגע לפני המראתו לסין, אמר ראש הממשלה כי "אני יוצא עכשיו לביקור בסין בהזמנת ממשלת סין. אני אפגש שם עם הנשיא, עם ראש הממשלה. אנחנו נציין 25 שנים לכינון היחסים בין ישראל למעצמה הגדולה הזאת. בנוסף לזה אני אהיה נוכח בוועידת חדשנות בסין. ישראל היא מדינה מאוד מבוקשת כפי שאתם יכולים ללמוד מהביקורים האחרונים בוושינגטון, במוסקבה ובמדינות רבות אחרות ועכשיו גם בסין",.

על המשבר בנושא התאגיד, אמר נתניהו: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציונים. בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב.

"בישיבה עם עובדי רשות השידור, ואני חייב להגיד לכם ישיבה מרגשת, קורעת לב, התברר לי שאין שום בעיה תקציבית. קודם כל, התקציב של רשות השידור, ההוצאות בפועל שלהם בשנה הזאת פחותות מהתקציב המיועד של התאגיד והם גם מוכנים להתייעל עוד.

"הם הבטיחו שכך יהיה. ולכן האגרה בוטלה, אין בעיה תקציבית - בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח, בשביל מה? לכן לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".

השר נפתלי בנט צייץ בתגובה למשרב החדש כי "‏אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות מיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל. ‏עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר".

לפי הדיווחים בכלי התקשורת, ביממה האחרונה שוחחו שר האוצר כחלון ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מספר פעמים. במהלך השיחות עלתה האפשרות להגשת הצעת אי אמון משותפת בה יציעו הקמת ממשלה חלופית מבלי ללכת לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר