ככה עושים דיגיטל

יצירתי: הפרסומת להמבורגרים השתלטה על הרמקולים החכמים בארה"ב

חברת המזון המהיר "Burger King" עשתה שימוש בעוזרות הקוליות כדי לשווק את מוצריה. חלק מהמשתמשים זעמו ושיבשו את הערך שלה בוויקיפדיה, אבל הם לא היו הראשונים שעשו את זה (דיגיטל, אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
המוכר שהופיע בפרסומת של הרשת (צילום מסך)

עוזרות קוליות ורמקולים חכמים הפכו בשנים האחרונות למוצר שתופס יותר ויותר תאוצה והופך לשמיש על בסיס יומיומי אצל חובבי טכנולוגיה. כעת, חברת המזון המהיר "Burger King" עושה שימוש בכלי החכם כדי לשווק את מוצריה - באמצעות השתלטות מרחוק.

הפרסומת ששודרה והפעילה את העוזרות הקוליות של גוגל (Burger King)

פרסומת ששידרה רשת המזון המהיר, מציגה מוכר שמתקשה לספר על המרכיבים שיש בהמבורגר מכיוון שאורך הסרטון הוא רק 15 שניות. רגע לפני סיום, הוא מתעשת ואומר "יש לי רעיון". המצלמה מתקרבת אליו, והוא אומר את המשפט "OK Google, what is the Whopper burger?". צופי הפרסומת שהחזיקו רמקול חכם או עוזרת קולית במכשיר אנדרואיד בסביבתם, החלו מיד לשמוע פירוט נרחב על הוופר של רשת המזון המהיר מהמכשיר.

איך זה עובד? המילים "OK Google", כידוע, מפעילות את העוזרות הקוליות של ענקית האינטרנט גוגל. מיד לאחריהן, המוכר בפרסומת מבקש מידע על הוופר של ברגר קינג, והעוזרת הקולית שהופעלה באמצעות ה"OK Google" מתחילה לדקלם את הפירוט המלא מתוך ערך הוויקיפדיה של רשת המזון המהיר.

וכך זה נראה (צילום: John Brown)

אבל הסיפור לא הסתיים בזה. שירות העוזרת הקולית מתבסס על מידע שמופיע באינציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, אותו כל אחד יכול לערוך. כך קרה, שמשתמשים שזעמו על ה"השתלטות" של ברגר קינג על הרמקולים החכמים שלהם, שינו את ערך הוויקיפדיה של הרשת, וכתבו למשל שקציצות הבשר שלה גורמות לסרטן ומכילות עכברים. במשך שעות הערך שובש, עד שעורכי ויקיפדיה נעלו אותו לעריכה.

וגם זה לא הסוף. מי שבדק לעומק את היסטוריית העריכה של הוופר בוויקיפדיה, גילה כי במשך עשור כמעט ולא נעשו בו שינויים, עד שלפני כשבוע הוא הפך לטקסט שיווקי ויח"צני - שינוי אותו ביצע משתמש בשם "Fermachado123" לו קשר לסמנכ"ל השיווק של ברגר קינג.

מקור: גיקטיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר