בקרוב אצלכם? הג'יפון החדש של סקודה

שוק הג'יפונים בארץ עובר תפנית חדה. יותר ויותר נהגים מעדיפים לרכוש באותו מחיר של רכב משפחתי ג'יפון מרשים עם נוכחות. כעת, סקודה משיקה גרסה משודרגת לייטי (men)

הסקודה קארוק (צילום: יח"ץ )

בשנים האחרונות ניתן לראות בכבישי הארץ יותר ויותר ג'יפונים מאשר כלי הרכב המשפחתיים שהיו נפוצים עד כה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא המחיר - מחירם של הג'יפונים דומה למחיר המכוניות המשפחתיות, ואם אפשר באותו מחיר ג'יפון אז למה לא?

הג'יפונים הפופלאריים הם סופרטאג' של קיה, ix35 של יונדאי, וייטי של סקודה. ועוד כמה דגמים שפחות נראים ברמזורים. השבוע, חשפה סקודה תמונות ופרטים ראשונים של הקארוק - רכב הפנאי החדש שיחליף את הייטי הוותיק והמוכר. יבואנית סקודה לארץ צ'מפיון מוטורס הודיעה שהדגם ינחת בארץ הקודש ברבעון הראשון של 2018.

את הקארוק חשפה סקודה לפי שעה רק חלקית. בתמונות ובסרטון שפרסמה החברה הוא מכוסה בצבעי הסוואה, אולם על פי נתונים שמפזרת סקודה בסך הכל צברו מכוניות המבחן 1.2 מיליון קילומטר, בתנאים שונים.

לפי שעה החברה לא פרסמה את עיצוב הפנים של הרכב, אך ככל הנראה מגמת הפנים של סקודה לא תשתנה בהרבה ואל תצפו לבשורה מרעישה בתחום הפנים, מעבר למה שראינו בקודיאק.

הקארוק מזכיר במעט את סיאט אטקה, שכבר מיוצר על-ידי סיאט בפס הייצור בקווסיני, אך הסקודה שונה בחרטום ודומה יותר בחזית לסקודה קודיאק, הג'יפון המגודל במשפחה.

הקארוק גדל במידות מייטי המקור עם תוספת של 16 ס"מ לאורך ס"ה 438 ס"מ תוספת של 5 ס"מ לרוחב, ס"ה 184 ס"מ, ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים, ס"ה 264 ס"מ. אך עם זאת הגובה הצטמצם בארבעה סנטימטרים והוא עומד על 160.5 ס"מ.

תא המטען עם קיבולת של 521 ליטר, תוספת של כ-200 ליטר מהייטי ושורת המושבים האחורית תקבל כיוון מרחק ובכך תא המטען יוכל לקבל יותר נפח לפי בחירת הנוסע.

הרכב יצויד במערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לנהיגה אוטונומית עד מהירות של 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התרעה על ערנות נהג ועצירה אוטומטית במקרה והאוחז בהגה אינו מגיב, אזהרה מפני רכב חוצה מאחור ועצמים בשטחים מתים, וזיהוי תמרורים. כמו כן תמצאו ברכב מערכת בקרת סיוע לנגרר בחניה החיונית נוכח עם כושר גרירה של עד שני טון.

הרכב יופיע עם צמד מנועי טורבו-בנזין: 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס, ו-1.5 ליטר חדש בשתי רמות הספק - 130 או 150 כ"ס, או בגרסת הדיזל עם מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק 150 או 190 כ"ס.

כל הגרסאות של המנועים יופיעו עם תיבת הילוכים ידנית של שישה הילוכים או אוטומטית של שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה בחלק מהגרסאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר