בניגוד לחוק

למעלה מ-150 ציפורים מוגנות נתפסו בבית

למעלה מ-150 ציפורים מוגנות נתפסו בביתו של תושב פסגת זאב. מדובר באחת התפיסות הגדולות מבחינת מגוון ומספר הציפורים שנתפסו בזירה אחת על ידי הפקחים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אריאל קדם, פקח מערב ירושלים רשות הטבע והגנים)

בפעילות יזומה של פקחי מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים שנערכה לפני מספר ימים נתפסו למעלה מ-150 ציפורים מוגנות בביתו של תושב פסגת זאב. החשוד החזיק אותם בניגוד לחוק ועל פי החשד עסק בסחר לא חוקי בציפורים. בין הציפורים שנמצאו היו חוחיות ,בזבוזים, חצוצרנים, פרושים, תפוחיות ועוד.

חלק מהציפורים נמצאו כשהם במצב קשה ופגועות ובתום חקירת החשוד רובן שוחררו חזרה לטבע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים. מדובר באחת התפיסות הגדולות מבחינת מגוון ומספר ציפורי הבר שנתפסו בזירה אחת על ידי פקחי רשות הטבע והגנים.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי החזקה, ציד וסחר החוחיות וציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים, אסור על פי החוק. אחת הסיבות לתופעת הציד של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים לציפור שהיא הכלאה של החוחית עם הקנרית שיוצרת מין ציפור בעל צבעי נוצות יפים וקול ערב.

רשות הטבע והגנים בשיתוף גורמי אכיפה שונים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה ולהעמיד את העוסקים בכך לדין תוך השתת קנסות ועונשים על מפירי החוק. רק בימים האחרונים נתפס בכיכר אדם במחסום, פלסטיני כשברכבו כלוב עמוס בעשרות חוחיות שהוחרמו מיד בידי הפקחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר