נזק בלתי הפיך

דו"ח חדש מזהיר נגד שימוש בקיסמי אוזניים

דו"ח אמריקאי חדש שהתפרסם במגזין רפואת הילדים הנחשב "פדיאטריקס", טוען כי מאות אלפי ילדים אושפזו בשל השימוש בקיסמי אוזניים שגרמו לפגיעה באוזניים ובשמיעה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רבים מאיתנו מקפידים לנקות את אזני הילדים משעווה באמצעות קיסמי אוזניים אך דו"ח אמריקני חדש מזהיר נגד ניקוי אוזני ילדים באמצעות קיסמים. לפי החוקרים אלפי ילדים אושפזו בשנים האחרונות בגלל נזקים חמורים עקב שימוש בקיסמי אוזניים.

המחקר החדש והמטריד, שפורסם בכתב העת לרפואת ילדים Pediatrics, מצא כי משנת 1990 עד 2010 טופלו בחדרי המיון 263 אלף ילדים הסובלים מפגיעה באוזניים בעקבות שימוש בקיסמים.

מרבית הפגיעות נגרמו, לפי הדו"ח, בשל שימוש בקיסמי אוזניים לניקיון. השאר התרחשו בעקבות משחק של הילדים בקיסמים, או כי הקיסם ננעץ באוזניהם בזמן הניקוי ופצע אותם. אצל 77% מהילדים התרחשה הפגיעה כאשר הילד עצמו השתמש בקיסם, ב-16% מהמקרים ההורה הוא שניקה בקיסם את אוזנו וב-6% היה זה קרוב משפחה אחר. שני שליש מהמטופלים היו בני 8 ומטה, ו-40% היו בני 3 ומטה.

התלונה השכיחה ביותר בקרב הילדים שאושפזו – 30% מהמקרים, הייתה של תחושת גוף זר באוזן. ב-25% מהמקרים נמצא עור תוף פגוע, וב-23% מהמקרים היו נזקים למבנים בתעלת האוזן.

אמנם ב-99% מהמקרים, טופלו הילדים ושוחררו לביתם, אולם הנזקים לעור התוף או למבנים אחרים באוזן גרמו לחלק מהמטופלים לסחרחורת, בעיות איזון או נזק בלתי הפיך לשמיעה.

רופאי הילדים מסבירים כי אין צורך לנקות את שעוות האוזן, תעלת האוזן מתנקה מעצמה והשעווה מתנקזת החוצה. לדבריהם, שימוש בקיסמי אוזניים דוחק את השעווה קרוב יותר לעור התוף ומגביר את הסיכון לפגיעה חמורה בשמיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר