חוק הכותל חוזר

ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו עם הרבנים הראשיים

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות יפגשו מחר (ה') עם הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו וידונו עמם על חוק הכותל שנגנז וכעת עולה שוב לסדר היום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות עם הגר"ש רבינבויץ, היום (צילום: באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות יפגשו מחר (חמישי) עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו וידונו עמם על חוק הכותל שנגנז וכעת עולה שוב לסדר היום.

בפגישה שנקבעה לשעה 20:00, סוכם כי רק הרבנים והפוליטיקאים ישתתפו, ללא עוזרים ויועצים, בכדי לנסות ולמנוע הדלפות מהישיבה הסגורה.

כמו כן, בפגישה ישתתף השר אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, השותף הציוני דתי למאבק על צביון הכותל המערבי.

יצוין, כי הצהריים התקיימה פגישה בין ראשי המפלגות החרדיות לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ', בסיום הפגישה נמסר מטעמם: "קיימנו דיון בנושא חוק הכותל ומעמדו, נמשיך לדון בכך ביום ראשון עם ראש הממשלה".

יודגש כי בפגישה הקודמת בין ראשי המפלגות לרבנים, הבטיחו הפוליטיקאים לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר החלטת ממשלה שתבטל את מתווה הכותל, אך בפועל לא התקבלה החלטה כזו.

אריה דרעי מצהיר: חוק הכותל יאושר ויהיה חלק מתשובת המדינה

כזכור, חוק הכותל שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מבקש לעשות סדר ברחבת הכותל ולמנוע את תפילת נשות הכותל והרפורמים ברחבה באמצעות הסדרת מעמדו של רב הכותל.

אך לאחר שהחוק הונח על שולחן הכנסת, החרדים עצרו את חקיקתו בתירוצים שונים. בין היתר הסבירו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד לנוסח הצעת החוק.

כאמור, כעת המפלגות החרדיות מבקשות לקדם את הצעת החוק, בזמן שבג"צ צפוי לפרסם בקרוב את החלטתו בעתירה הנוגעת לכותל, וככל הנראה החוק יצטרך להיות חוק עוקף בג"צ, חקיקה אליה צפויים להתנגד סיעות 'כולנו' ו'ישראל בתינו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר