אאא

המיתוס שרווח בעבר לגבי אי בריאותו, כביכול, של בשר בקר, נשבר למעשה כבר מזמן. פרסומים רבים של תזונאי מועצת הבקר, כמו גם תזונאים ודיאטנים פרטיים ונחשבים, מוכיחים כי בשר בקר הינו מקור לערכים בריאותיים רבים הייחודיים לבשר בקר. 'נתח', מותג הבשר המהודר, מגיש נגיעה קלה מרשימת הערכים הזו.

הבקר, אומרים ב'נתח', גדוש בחלבון חומצות אמינו באיכות גבוהה, מכיל אבץ וויטמינים מקבוצת B, ועשיר מאוד בברזל. אכילת בשר בקר מונעת אנמיה, מסייעת לייצור אנרגיה ולפעילות תקינה של מערכת העצבים, תורמת לפעילות תקינה של מערכת העצבים ולתפקוד יעיל של מערכת העיכול. בנוסף, צריכת הבשר מועילה לתפקוד הגוף ולבניית כדוריות דם אדומות, אנזימים ועוד.

בתקופת הילדות, עקב הצמיחה המהירה, חשוב לספק מזונות עשירים בברזל זמין לגוף, ובחלבון העשיר בחומצת אמינו החיוניות לגדילה, כאלו שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו. ברזל שמקורו במזונות מהחי, נספג טוב יותר מברזל שמקורו במזונות צמחיים. בשר בקר עשיר יותר בברזל לעומת מקורות מזון אחרים מהחי כמו עוף ודגים. גם השומן שבבשר, היינו מקור מצוין לאנרגיה הנחוצה לצמיחה המהירה.

משום מה עדיין פורח לו מיתוס שגורס שבשר עשיר בשומן רווי ואינו בריא לחולי סכרת ולאלו הסובלים מכולסטרול גבוה. טענה זו אינה מבוססת משום זווית, כיון שבשר בקר דווקא מאזן רמות סוכר בעקבות החלבון הרב שבו, הוא משביע ובכך תורם לשמירה על משקל תקין. ולגבי טענת השומן, ב'נתח' שמקפידים על שחיטת עגלים צעירים ורכים בלבד, אחוזי השומן מופחתים בשיעור ניכר בכל הנתחים, כיון שהעגלים אינם מספיקים להשמין.

לאלו הסובלים מבעיה של כולסטרול או עודף משקל, אחת ההמלצות היא לאכול בשר דל בשומן ככל שאפשר ולהסיר את השומן הנראה לעין. מעבר לכך, יש חלקים בבשר שהם נטולי שומן כמעט לחלוטין ועדיין רכים ומזינים, כמו נתח 4, הכתף; נתח 5, צלי כתף (פוליקה) ונתח 6, הפילה המדומה. חלק גדול מהשומן בבשר בקר מהווה השומן החד בלתי רווי שהוא סוג השומן שמספק שמן זית. לשומן זה קיימת השפעה חיובית על בריאות הלב.

להמחשה, מוגשת בזה טבלה באדיבות 'נתח', ובה השוואת ערכים תזונתיים בין מנת בקר נתח 5 למנת עוף: