משחק מסוכן

ילדה שיחקה ב'סליים' ונפגעה קשות בכפות הידיים

את המשחק הפופולרי יצרה שחר בוסקילה לבדה, מנוזל ג'ל לכביסה, דבק וחומרים נוספים, בעקבות הטרנד שכבש לאחרונה ילדים רבים בישראל, וכך היא לקתה בדלקת קשה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ידי הילדה שנפגעו (צילום: המרכז הרפואי 'העמק')

ילדה בת 9 מטבריה הובהלה הבוקר (שלישי) למרפאת העור במרכז הרפואי 'העמק', עם דלקת קשה בעור כפות ידיה שנוצרה בעקבות משחקה ב'סליים' תוצרת בית.

את המשחק הפופולרי יצרה כאמור שחר בוסקילה בביתה מנוזל ג'ל לכביסה, דבק וחומרים נוספים, בעקבות הטרנד שכבש בחודשים האחרונים ילדים רבים בישראל.

כשהוריה ראו שהחלה אצלה רגישות מקומית בעור הידיים הם קיוו שהיא תחלוף מאליה, אך מצב העור שהחמיר מאוד והתגברות עוצמת הכאב והצריבה בעור מיהרו אותם אל בית החולים באזור.

"שחר הגיעה אלינו עם דלקת חריפה, פריחה צורבת וכואבת, נפיחות ושלפוחיות בעור כפות הידיים, בעקבות המגע עם החומרים הכימיים שמהם הרכיבה את ה'סליים', בהם נוזלי הכביסה ודבק", מתארת ד"ר נאדר רחאל, ממחלקת העור במרכז הרפואי. "הילדה אובחנה כסובלת מדלקת עור שנוצרת כתוצאה ממגע עם חומרים (CONTACT DERMATITIS), ובתקופה הקרובה היא תהיה במעקב רפואי שלנו כדי לוודא שהדלקת חולפת ושלא מתפתח זיהום בפצעים ובשלפוחיות שנוצרו".

ה'סליים' - גוש דביק וחלקלק החביב על ילדים - עשוי בדרך כלל מדבק, צבעי מאכל וכימיקל בשם בורקס או חומצה בורית, שאותו ניתן למצוא בחומרי ניקוי דוגמת נוזלי כביסה.

בעבר כבר הוציא משרד הבריאות אזהרה רשמית מפני המשחק שילדים רבים מכינים כאמור מחומרים ביתיים.

הרופאה מתריעה: "מדובר בחומרים כימיים העלולים לגרום לבעיות עור מסוג זה ואנו שבים ומזהירים את ההורים שלא לאפשר לילדים לבוא במגע עם חומרי ניקיון, דבקים וחומרים כימיים מכל הסוגים. הטיפול במקרה זה, כולל חבישות של כפות הידיים עם משחה אנטיביוטית כדי למנוע זיהום בעור וכן טיפול המשלב אנטיביוטיקה עם סטרואידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר