פרסם לשון הרע

יגאל סרנה יפצה את הזוג נתניהו ב-115 אלף שקל

העיתונאי יגאל סרנה יפצה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ב-100 אלף שקלים, בשל פרסום לשון הרע שהפיץ נגדם בפייסבוק. בנוסף ישלם הוצאות משפט (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר (ראשון) כי העיתונאי יגאל סרנה יפצה את בני הזוג נתניהו ב-100 אלף שקל בעקבות פוסט שכתב עליהם בפייסבוק ולאחר שהשופט קבע כי מדובר בלשון הרע.

סרנה יפצה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-60 אלף שקל ואת רעייתו שרה ב-40 אלף שקל. כמו כן, ישלם סרנה לבני הזוג הוצאות שכר טרחת עו"ד בסך 15 אלף שקל.

כזכור, תבעו הזוג נתניהו את העיתונאי יגאל סרנה בשל פוסט בפייסבוק בו טען כי שרה נתניהו "זרקה" את בנימין נתניהו מרכב ראש הממשלה באמצע כביש 1 בשל וויכוח ביניהם. הזוג נתניהו טענו כי מדובר בשקר שלא היה ולא נברא ואכן סרנה לא הצליח להוכיח כי מדובר בסיפור אמיתי וטען כי מדובר בפרודיה.

השופט כתב בפסק הדין כי לדעתו הנזק שנגרם לנתניהו חמור יותר מהנזק שנגרם לאשתו ולכן הוא קבע כך את הסכומים. "לאור היותו של התובע דמות ציבורית מהמעלה הראשונה, דמות חזקה וסמכותית, ייחוס מקרה שכזה לתובע הינו ,פוגע מעליב ובלתי נעים ויוצר לו דימוי של אדם חלש, רפוי ונשלט ע"י רעייתו. יחד עם זאת, כאמור, אין המדובר בפגיעה ברף הגבוה של החומרה", כתב השופט.

"אשר לתובעת, הפרסום מייחס לה חוסר התחשבות במערכת הביטחונית, תוך שהיא לכאורה עוצרת את כל שיירת ראש הממשלה, על כל המשתמע מכך, בשל גחמותיה, תוך שהיא מוצגת כאשה שתלטנית וזעפנית הנעדרת שיקול דעת, הפועלת, כלשון הנתבע ממניעי לא רציונליים. אכן מדובר בפרסום שלא הוכח כאמת לפניי, אך מעבר לכך, הדברים המיוחסים בו לתובעת אינם נמצאים גם הם ברף העליון של "לשון הרע" ומכל מקום, סבור אני כי הפגיעה שנגרמה לתובעת פחותה מהפגיעה שנגרמה לתובע, מה גם שהפרסום השני, הקריקטורה ששמה ללעג את התובע ושלפי קביעתי היווה חיזוק והגחכה של הפרסום הראשון, לא עסק כלל בתובעת", הסביר השופט את ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפסיקה ואמר כי "סוף סוף נעשה צדק".

יגאל סרנה הגיב בעמוד הפייסבוק שלו לפסק הדין וכתב: "זה פסק דין צפוי בימים אפלים אלה. אך זו רק תחילת המאבק בתביעת ההשתקה, בשתיקת מערך האבטחה ובהשתקה הכללית שיורדת עלינו. במקום הזוג נתניהו, ממש לא הייתי מזדרז לרכוש תנור בישול חדש. אנו בדרך לערכאה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר