מחילולי השבת ועד השמועות

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "לפיד אותו לפיד, הדמות אותה דמות"

חילולי השבת: "השר ישראל כץ הבטיח לחזור עם תשובות; אנחנו נילחם" • חוק הכותל: "זה קו אדום" • יש עתיד ולפיד: "קופצים להיות אנטי" • ראיון מיוחד עם הח"כ הצעיר של תנועת ש"ס • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מכהן במשכן הכנסת כשמונה חודשים, הוא כבר התרגל לתפקיד ולתואר, ונחשב לאחד הח"כים המוערכים בלשכת היו"ר אריה דרעי. בראיון ל"כיכר השבת" הוא מסכם את הפרק הראשון שלו בכנסת, מצהיר שחוק הכותל שהגיש - יחוקק, לא מאמין ליאיר לפיד ולא מתייחס ל"לבלרים" שתקפו אותו בפרשת מתחם התחנה בירושלים.

"הגשתי מספר חוקים שמקודמים בימים אלו", פותח מלכיאלי את הראיון, "חוקים שאמורים להביא לעזרה לציבור בני התורה ובכלל לציבור המוחלש. עבודה שוטפת בוועדות הכנסת, הרבה מאוד למידה".

איך עוברים עליך הימים האלו, כשהיו"ר נמצא תחת חקירה?

"ברוך השם אנחנו שקועים בעשייה ועבודה פרלמנטרית. ברוך השם מרגישים חזקים ומתפללים שבעזרת השם תחלוף העננה הזאת".

מלכיאלי מספר כי בישיבות הסיעה אריה דרעי מתעסק בנושאים מקצועיים בלבד ומלבד אמירה בשבוע שעבר על החקירה הנושא כלל לא עולה בדיוני הסיעה. "מתעסקים בנושא השבת, הכותל ועוד", הוא מספר.

ח"כ מלכיאלי בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

אגב, מה קורה עם חוק הכותל? חוק שאתה הגשת

"חוק הכותל יעבור במושב הקיץ", מצהיר מלכיאלי, "מתווה הכותל הישן שאנחנו זוכרים שממשלת ישראל מכירה ברפורמים לא יהיה. אריה הכריז על זה, יש תמימות דעים בין הסיעות הדתיות שלא נשב בממשלה".

חוק הכותל הוא לא איום בלבד?

"חוק הכותל הוא לא איום, הוא מציאות. אמרתי כמה פעמים, ואני אומר את זה עוד הפעם: ההגמוניה והשילוב בקואליציה זה שאחד צריך להסכים עם הדגלים שהשני מרים. לא אחת, אנחנו בש"ס וגם אחרים בשאר הסיעות, מצביעים אחד על החוקים השני שהם לא בדיוק הבייבי שלו.

"גם בנושא הכותל וגם בנושא השבת תהיה תמימות בקואליציה, זה קו אדום".

נושא חילולי השבת, רואים רק מחאה בתקשורת, אין איום או אפילו רמיזה על משבר

"אני אומר לך בשיחה שלי עם השר כץ, הוא הבין שהדבר הזה חוצה מגזרים, הוא בטיח לחזור עם תשובות. זו לא חברה ממשלתית וגם היא לא חוקית, הוא הבטיח שהוא ילחם בזה. ובמידה והוא לא ילחם אנחנו נילחם".

עם כניסתו של מלכיאלי לכנסת, השמועה בש"ס הייתה שיהיו מי שינסו לשים לו רגל בכדי למנוע את הצלחתו של הצעיר החדש של ש"ס, מליכאלי טוען אחרת: "אני היום מכיר את כל הסיעות בכנסת, אין אף סיעה בכנסת שמאוחדת ומגבה אחד את השני תחת הנהגת היו"ר והמועצת כמו בש"ס. יש עזרה הדדית".

ח"כ מלכיאלי על רקע משכן הכנסת

הכרת את הסיעות בכנסת, 'יש עתיד' היא אותה מפלגה של הקדנציה הקודמת או שאתה מאמין להם שחזרו בתשובה?

"לא מאמין להם, הם לא שינו כיוון. אתה רואה את אלעזר שטרן, שהוא ושאר חבריו, מנסים להלחם ומבזים את גדולי ישראל. כל מה שקשור לנושא הדתי, הם ישר קופצים להילחם ולהיות אנטי, הם לא השתנו, זה עניין של טקטיקה, האיש אותו איש והדמות אותה דמות".

כששאלנו את הח"כ מש"ס האם הוא רואה את עצמו נשאר קדנציה נוספת או שמא אולי יכהן כראש עיר מטעם המפלגה, כפי השמועות בסיעה, הוא עונה תשובה ברורה: "מועצת חכמי התורה היא המחליטה".

בסיום הראיון הזכרנו למלכיאלי את 'מתחם התחנה' בירושלים, הקמפיין התקשורתי נגדו, קמפיין שלא הצליח, ושאלנו האם נעשה לו עוול: "אני לא עוסק בעוול. כשנשיא מועצת חכמי התורה מדבר אחרת, ויש לבלרים מדברים מצד אחר, עינינו נשואים לגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר