רסיסים לריסים: כל מה שרצית לדעת על מסקרה

הריסים שלנו הם המסגרת למבט וכולן רוצות ריסים ארוכים. איך משיגים את הלוק?

דינה פלר | כיכר השבת |
נתחיל במספר עובדות מעניינות על הריסים שלנו. ריסים הם שערות קצרות שצומחות ב-3-4 שורות על העפעף העליון וב-1-2 שורות על העפעף התחתון. לכל אחד מאתנו יש בממוצע 200 ריסים באורך שונה. כל ריס חי בין 3 ל-5 חודשים, לאחר מכן הוא נושר ובמקומו צומח ריס חדש.

ריסים ארוכים באופן טבעי

כל זה כמובן מעניין מאוד ומעשיר את הידע הכללי שלנו, אך לא מסביר כל כך מדוע לחלק מאתנו יש ריסים ארוכים עבים ויפים, ולחלק מאתנו ריסים קצרים ודלילים.

בסופו של דבר מה שמעניין כל אחת מאתנו היא אפילו לא הסיבה הפיזיולוגית לשוני הזה, אלא הדרך לטפח את הריסים שלנו ולגרום להןםלהיות התכשיט האמיתי על פנינו.

טיפוח הריסים דווקא קל מאוד, הבעיה היא רק שמעטות מאתנו מקפידות עליו. מספיק למרוח על הריסים 1-2 פעמים ביום שמן קיק או שמן שקדים, והריסים יודו לנו על כך במהרה. ניתן להשיג את השמן בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא.

השמן מזין את שורשי הריסים ומגביר את קצב צמיחתם. כמו כן, השמן מעניק ברק גם לריסים לא מאופרים. עברו במברשת טבולה בשמן מספר פעמים משורשי הריסים עד לקצוותם.

ריסים ארוכים באופן טבעי,כל זה כמובן מעניין מאוד ומעשיר את הידע הכללי שלנו, אך לא מסביר כל כך מדוע לחלק מאתנו יש ריסים ארוכים עבים ויפים, ולחלק מאתנו ריסים קצרים ודלילים.,בסופו של דבר מה שמעניין כל אחת מאתנו היא אפילו לא הסיבה הפיזיולוגית לשוני הזה, אלא הדרך לטפח את הריסים שלנו ולגרום להןםלהיות התכשיט האמיתי על פנינו.,טיפוח הריסים דווקא קל מאוד, הבעיה היא רק שמעטות מאתנו מקפידות עליו. מספיק למרוח על הריסים 1-2 פעמים ביום שמן קיק או שמן שקדים, והריסים יודו לנו על כך במהרה. ניתן להשיג את השמן בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא.,השמן מזין את שורשי הריסים ומגביר את קצב צמיחתם. כמו כן, השמן מעניק ברק גם לריסים לא מאופרים. עברו במברשת טבולה בשמן מספר פעמים משורשי הריסים עד לקצוותם.,,חשוב להקפיד שהשמן לא ייכנס לעין (במידה וזה קרה שטפו מייד במים פושרים)
כן, ניתן להאריך את הריסים בלי שימוש בחומרים מלאכותיים (shutterstock)

חשוב להקפיד שהשמן לא ייכנס לעין (במידה וזה קרה שטפו מייד במים פושרים). אל תשתמשו בשמן אם אתן עומדות להתאפר. השמן יקשה על המסקרה לכסות את הריסים בצורה אחידה. השמן גם פוגע בעמידות המסקרה והיא עלולה לנזול.

הדרך הטובה להסרת איפור עיניים

הדרך הטובה ביותר היא להסיר בקפדנות את האיפור מהעניים ואז למרוח שמן על הריסים. אגב, הסרת האיפור מהעניים זה חלק חשוב מאוד בטיפוח הריסים. גם אם אתן לא משתמשות במסקרה לעיתים קרובות, כל פעם שאתן שוכחות להסיר אותה, היא משאירה שכבה דקה על שורשי הריסים שפוגעת מאוד בצמיחתם.

ריסים מכוסים בצבע סובלים גם ממגע עם הכרית ואפילו מנשברים מכך, לכן חשוב מאוד להסיר את המסקרה לפני השינה. הצבע של המסקרה והצלליות יכול גם להגיע לרירית העין ולגרום לדלקת.

הצורה הטובה ביותר להסרת האיפור היא כמובן התכישירים המיועדים לכך, אך במידה ואתן אמורות ללכת לישון ואין בידיכן תכשיר שכזה, עדיף להשתמש בכל שמן צמחי או שמן תינוקות, העיקר לא להשאיר את האיפור למשך הלילה.

חשוב לבצע בדיקת איכות למסקרה לפני השימוש (צילום: shutterstock.com)

אגב, שמן בתור תכשיר להסרת האיפור מהעיניים עדיף גם על סבון פנים, כי סבון עלול לייבש את העור העדין של העפעף ולא רק לפגוע בצמיחת הריסים, אלא גם לגרום לקמטים.

וויטמינים לטיפוח הריסים

מלבד הטיפוח החיצוני בשמן, מומלץ להזין את הגוף בוויטמינים שמיטיבים בין היתר גם עם הריסים. הוויטמינים הטובים ביותר לריסים הם A, E ו-5B.

לכן אם החלטתן להקפיד על יופי הריסים, בבחירת ויטמינים בדקו את הרכיבים והעדיפו את אלה שכוללים את הוויטמינים הנחוצים. ויטמינים אלה נמצאים גם בעלים ירוקים, דגים וקטניות.

שימוש במסקרה: בדקו את האיכות

מסקרה טובה היא גורם חשוב לבריאות הריסים. לכן חשוב שהמסקרה תהיה איכותית ושלא תשתמשו בה אחרי שפג תוקפה. בגלל הוצאה והכנסה תכופה של המברשת לעיתים נכנס אוויר רב לאריזת המסקרה והיא מתייבשת במהירות.

בכל פעם שאת לא מסירה איפור, ריסייך נפגעים (אילוסטרציה: shutterstock)

אם מדובר במסקרה ישנה יחסית עדיף לזרוק אותה ולקנות חדשה, היות וההמלצות הן להשתמש בכל מסקרה לא יותר מ-3-6 חודשים.

אם בכוונתכן להמשיך ולהשתמש במסקרה הזאת, פשוט הורידו את גרגירי הצבע מהמברשת במפית יבשה. בכל מקרה אסור לנסות לדלל את המסקרה במים או כוהל.

מסקרה שמבטיחה לנו להאריך את הריסים עושה זאת בדרך כלל בזכות סיבי משי או ניילון. מסקרה שמעבה את הריסים כוללת בדרך כלל שעווה מיוחדת שעוטפת כל ריס.

בכל מקרה בבחירת המסקרה עשו בדיקה פשוטה: תעבירו את המברשת על כף היד. מסקרה טובה אמורה להשאיר פס צבע אחיד וחלק ללא גרגירים. למסקרה טובה אמור להיות ריח חלש בלבד. ריח חזק מבשר לנו שהמסקרה הזאת עשויה מחומרים באיכות ירודה או שפשוט פג תוקפה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית