אמהות נגד האגיז: גם אתם סבלתם מחיתול דולף?

האם גם אתם נתקלתם בחיתול האורגני הדולף של חוגלה? אושרה צביעה ייצוגית נגד החברה

אפרת שניר | כיכר השבת |
היקף חסר תקדים של תלונות הגיעו תוך ארבעה ימים בלבד לחברת חוגלה-קימברלי. 10,000 תלונות על דליפה בחיתול האורגני של האגיס. בימים אלו פורסמה החלטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה.

החיתול המכיל כותנה אורגנית הושק לציבור הרחב בשנת 2010 כחדשנות שאמורה הייתה לחזק את מעמדו של המותג. אך כבר תוך כמה ימים התברר כי החיתול לא עושה את העבודה כמו שצריך, והחברה הוצפה בתלונות מצד צרכנים.

אם לתינוקת, יוזמת התביעה, אז בת שנה ושלושה חודשים רכשה במשך 3 חודשים כ-20 חבילות של החיתולים. היא מספרת: "החיתולים היו פגומים באופן שלא ספגו נוזלים, גרמו להרטבה של בגדי התינוק וסביבותיו, השאירו את עור התינוק רטוב ואף גרמו סימנים אדומים על עורו".

החברה עצרה את הייצור בתורכיה, עם גילוי התקלה, והעבירה אותו למפעל בעפולה כדי לשפר את המוצר אלא שלא רק שהתלונות לא פסקו כי אם אף חלה עלייה במספר התלונות.

לאחר כמות של עשרות אלפי תלונות, החברה החליטה להפסיק את ייצור החיתול האורגני. במקביל, היא פרסמה החברה הודעות בעיתונות בהן הודתה בתקלה, התנצלה והזמינה את הלקוחות לפנות אליה לקבלת פיצוי.

חוגלה-קימברלי פירסמה כי רק כ-10% מהחיתולים שיוצרו היו פגומים.

השופטת שמטפלת בתיק מיכל נד"ב פסקה: "אני סבורה כי בנסיבות העניין, ניהול תובענה ייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת.

"משהוכח כי הייתה תקלה בחיתולים, וכי ציבור לקוחות נרחב שצרך את החיתולים ניזוק לכאורה בנזק בסכומים שאינם מעודדים הגשת תביעות אישיות, נראה כי התובענה הייצוגית היא הדרך הראויה לניהול ההליך".

בחברה דווקא מתנגדים להחלטה ותגובתם היא: "בכוונת החברה לפעול להגשת ערעור על ההחלטה. מדובר באירוע מלפני כ-3 שנים לגביו פעלה חוגלה-קימברלי כחברה אחראית ובשקיפות מלאה כלפי צרכניה, התנצלה על התקלה וניהלה מהלך פיצוי נרחב.

"חוגלה-קימברלי עושה את מירב המאמצים ותמשיך לפעול ללא לאות על מנת להביא לצרכניה את מוצרי הפרימיום החדשניים והמובילים בשוק".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית