פרשת חיי שרה: היתרון שבחיים הכפולים

מערכת המכפלה שהופכת למוקד משיכה עיקרי בפרשת "חי שרה" מספרת לנו גם הרבה סודות על "הכפילות" האופיינית לכל יהודי. ויש גם מתכון מדהים לתפוחי אדמה שאפויים פעמיים

דינה פלר | כיכר השבת |
בשבת של פרשת "חיי שרה" רבים נוסעים לבקר בחברון ובמערת המכפלה, אחד המקומות החשובים, המעניינים ואולי גם המסתוריים ביותר ברשימת אתרי הקודש של ארצנו. עצם השם של המקום מדגיש לנו את אחת הנקודות העיקריות בפרשה, שמספרת ומדגימה לנו כיצד אבותינו ואימהותינו ידעו "להכפיל" את משמעות החיים ע"י קיום הן במציאות הגשמית בעולם הזה, והן במציאות הרוחנית בו זמנית.

היכולת המיוחדת לחיות בשני הממדים ולהעלות את החיים הגשמיים בעולם שלנו לרמה של החיים הרוחניים היא כמובן יכולת מיוחדת שהייתה לאבות הרוחניים של עמנו בלבד, והרצון להתחבר לכוח העצום הזה הוא זה שמביא אותנו למערת המכפלה. אבל הפוטנציאל של היכולת הזאת ניתן לכל אחד מאתנו, ותפקידנו הוא לפתח ולחזק אותו.

חכמינו אומרים שהיכולת של שרה אמינו להרגיש את העולם הרוחני כחלק מהמציאות שלה, הייתה חזקה כל כך שנוכחותו של קב"ה הייתה מבחינתה כנוכחות של אחד מבני הבית. היא חיה את המציאות היום-יומית והמציאות הרוחנית באינטנסיביות זהה, והעניקה את הפוטנציאל של החיים הכפולים האלה לצאצאיה, לכל מי שנולד לאישה יהודייה.

כדי שהחיים הכפולים יהפכו גם חלק מהמציאות שלנו, עלינו להשקיע מאמצים בפיתוח הפוטנציאל הזה. לצערנו, המשאבים שלנו מוגבלים, לכולנו יש מעט מאוד כוח ומעט מאוד זמן לצד טרחות ודאגות רבות. בשונה מדברים מציקים שונים, הפוטנציאל הזה לא מפריע לנו לחיות ולא דורש מאתנו לטפל בו. למרות כל העוצמה שבו הוא מנמנם בשקט בזמן שאנחנו מתמקדים בחיים החדגוניים ומתעלמים מההזדמנויות העצומות שיש לכל אחד מתאנו, במידה ורק הינו טורחים לפתח את הפוטנציאל שזכינו בו ברגע שנולדנו לאמא יהודייה.

החיים שלנו, של אנשים מהשורה, מלאים ברגעים בהם אנחנו שוכחים שיש להם גם ממד נוסף, והמציאות שאנו רואים מול עינינו היא רק הבט אחד של הקיום שלנו. כדי לזכור בכל עת ובכל מצב בכפילות המבורכת הזאת, נלמד היום להכין מנה כפולה וטעימה. האפייה הכפולה מחפה על פשטות המרכיבים ומעניקה לנו בסופו של דבר מנה מעודנת ומתוחכמת.

תפוחי אדמה אפויים פעמיים

5 תפוחי אדמה גדולים

100 גרם פטריות שמפיניון טריות

שמן לטיגון

100 גרם גבינה מגוררת

2 כפות חלב

3 כפות שמיר קצוץ

2 שיני שום מעוכות וקצוצות

מלח

פלפל שחור טחון

אופן ההכנה:

עוטפים את תפוחי האדמה בנייר כסף ואופים בתנור שחומם ל-190-200 מעלות במשך שעה. מוציאים ומצננים מעט.

חותכים את הפטריות דק, ומטגנים מספר דקות עד להזהבה. מוסיפים מלח, פלפל ושום.

חותכים את תפוחי האדמה לחצי ובעזרת כפית מוציאים את תוכנם. חשוב להשאיר דפנות של כ-1 ס"מ כדי שתפוחי האדמה לא יתפרקו.

מכינים את המלית: מועכים את תוכן תפוחי האדמה, מוסיפים חלב, פטריות, שמיר וכשני שליש מכמות הגבינה המגוררת. ממלאים את תפוחי האדמה המרוקנים במלית, מפזרים מעל את שארית הגבינה המגוררת ומכניסים לתנור שחומם ל-200 מעלות למשך 10 דקות.

גיוון: ניתן לערבב את תפוחי האדמה המעוכים עם מעט חלב, טונה, בצל ירוק קצוץ וגבינה מגוררת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית