גוגל אבחן סרטן, הרופאים לא האמינו והחולה מתה

בת 19 מתה מסרטן לאחר שרופאיה טענו שהחלימה לחלוטין, אך גוגל אבחן כי הסרטן חזר - וצדק. למרות זאת, הרופאים המשיכו להתעלם עד הסוף המר (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
מכירים את זה שהרגשתם לא טוב, נכנסתם לגוגל כדי לחפש אחרי הסימפטומים וקיבלתם אבחון מבעית, נניח סרטן? למעשה, לעתים רחוקות גוגל צודק, כיוון שכל צינון קל יהיה מאובחן על ידו כסימן למחלה סופנית, אך מה קורה שהאבחון נכון, ואתם באמת לוקים בסרטן, ולא סתם סרטן - אלא כזה נדיר במיוחד, אבל הרופאים מסרבים להאמין ולטפל בהתאם?

תרחיש מחריד כזה אירע לברונטי דויין מנוטינגהם, אנגליה והסוף עצוב במיוחד. כשהייתה בת 18, אובחנה כלוקה בסרטן נדיר מאוד בכבד התוקף כ-200 אנשים בשנה. היא עברה ניתוח שלאחריו הודיעו לה הרופאים כי החלק הנגוע הוסר ואין לה ממה להיות מודאגת.

16 חודשים לאחר מכן, הבחינה ברונטי בסימפטומים נוספים. הרופאים לא סיפקו לה מידע על מידת הסיכון שלהם, והיא החליטה להיעזר בגוגל. החיפוש ברשת העלה מחקר הנתמך בידי ממשלת ארה"ב, בו נאמר כי קיים סיכוי גבוה שסוג הסרטן הזה יחזור. כשפנתה לבית החולים לקבל הסברים, דחו אותה בטענה שזו תחושת שווא, ונאמר לה "תפסיקי לגגל". זמן קצר לאחר מכן היא מצאה את מותה.

במהלך אותם ימים של חוסר ודאות עד למותה שיכול היה להימנע, ניהלה ברונטי יומן מסע אישי ברשת, בו שיתפה את חבריה בתחושותיה וברגשות התסכול הגוברים אצלה נוכח אטימותם של הרופאים.

תרחיש מחריד כזה אירע לברונטי דויין מנוטינגהם, אנגליה והסוף עצוב במיוחד. כשהייתה בת 18, אובחנה כלוקה בסרטן נדיר מאוד בכבד התוקף כ-200 אנשים בשנה. היא עברה ניתוח שלאחריו הודיעו לה הרופאים כי החלק הנגוע הוסר ואין לה ממה להיות מודאגת.,16 חודשים לאחר מכן, הבחינה ברונטי בסימפטומים נוספים. הרופאים לא סיפקו לה מידע על מידת הסיכון שלהם, והיא החליטה להיעזר בגוגל. החיפוש ברשת העלה מחקר הנתמך בידי ממשלת ארה"ב, בו נאמר כי קיים סיכוי גבוה שסוג הסרטן הזה יחזור. כשפנתה לבית החולים לקבל הסברים, דחו אותה בטענה שזו תחושת שווא, ונאמר לה "תפסיקי לגגל". זמן קצר לאחר מכן היא מצאה את מותה.,במהלך אותם ימים של חוסר ודאות עד למותה שיכול היה להימנע, ניהלה ברונטי יומן מסע אישי ברשת, בו שיתפה את חבריה בתחושותיה וברגשות התסכול הגוברים אצלה נוכח אטימותם של הרופאים.,,‏ציוציה המצמררים של ברונטי דויין,"הייתי אצל רופא המשפחה, לא מרגישה משהו, לא אמורה להרגיש ככה בגיל 19. הרופא הזכיר לי שהיה לי סרטן ולא לקשר הכל לזה, ושיהיו לי מיחושים וכאבים וזה נורמלי" כתבה ברונטי בהודעה שבדיעבד מתבררת כמצמררת ממש, "אני לא מרגישה כל כך טוב, עזרו לי". בציוץ נוסף כתבה: "אמרו לי היום כל כך הרבה פעמים שאני נראית כמו המוות".,אמה של ברונטי, לוריין, סיפרה לכלי התקשורת בבריטניה כי הרופאים מנעו מבתה משככי כאבים ובדיקות, התייחסו אליה באופן מזלזל, וטענו כי הסימפטומים אינם קשורים כלל לסרטן שהיה לה. לקראת הסוף המר, שבועות ספורים לפני מותה נכנעו הרופאים לדרישתה להיבדק, ואכן, התברר כי ברונטי צדקה, אך זה היה מאוחר מידי, הסרטן כבר התפשט ולא ניתן היה לעשות דבר.,בסמס האחרון שכתבה שבועיים לפני מותה, כתבה ברונטי: "אתמול פגשתי את האונקולוגית שלי ובפעם הראשונה היא שאלה אותי איך אני מרגישה. אמרה לי שאני נראית טוב יותר ממה שהיא ציפתה ושהסרטן שלי מאוד נדיר אצל אנשים צעירים. לא יכולה להתחיל להסביר איך זה מרגיש להגיד לאונקולוגית שהיא טועה. זה סרטן של אנשים צעירים. נמאס לי לסמוך עליהם".
‏ציוציה המצמררים של ברונטי דויין

"הייתי אצל רופא המשפחה, לא מרגישה משהו, לא אמורה להרגיש ככה בגיל 19. הרופא הזכיר לי שהיה לי סרטן ולא לקשר הכל לזה, ושיהיו לי מיחושים וכאבים וזה נורמלי" כתבה ברונטי בהודעה שבדיעבד מתבררת כמצמררת ממש, "אני לא מרגישה כל כך טוב, עזרו לי". בציוץ נוסף כתבה: "אמרו לי היום כל כך הרבה פעמים שאני נראית כמו המוות".

אמה של ברונטי, לוריין, סיפרה לכלי התקשורת בבריטניה כי הרופאים מנעו מבתה משככי כאבים ובדיקות, התייחסו אליה באופן מזלזל, וטענו כי הסימפטומים אינם קשורים כלל לסרטן שהיה לה. לקראת הסוף המר, שבועות ספורים לפני מותה נכנעו הרופאים לדרישתה להיבדק, ואכן, התברר כי ברונטי צדקה, אך זה היה מאוחר מידי, הסרטן כבר התפשט ולא ניתן היה לעשות דבר.

בסמס האחרון שכתבה שבועיים לפני מותה, כתבה ברונטי: "אתמול פגשתי את האונקולוגית שלי ובפעם הראשונה היא שאלה אותי איך אני מרגישה. אמרה לי שאני נראית טוב יותר ממה שהיא ציפתה ושהסרטן שלי מאוד נדיר אצל אנשים צעירים. לא יכולה להתחיל להסביר איך זה מרגיש להגיד לאונקולוגית שהיא טועה. זה סרטן של אנשים צעירים. נמאס לי לסמוך עליהם".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית