'מוסר לחימה': האישה תפצה את בעלה ב-125 אלף ש"ח

במלחמה כמו במלחמה גם בהליך גרושין צריך לדעת לשמור על הכללים. בית משפט לעינייני משפחה הורה לאישה לשלם לבעלה פיצויים בשל עוגמת נפש ופגיעה בשמו הטוב * חובה לשמור על 'מוסר לחימה' (משפחה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הנטייה הרווחת לחשוב כי בית המשפט באופן גורף מגן על האישה, לא כך הם פני הדברים כשמדובר 'בעגמת נפש' כתוצאה מחריגה מכללי המשחק. בבית משפט לענייני משפחה הגיש גבר תביעה נגד אשתו לשעבר, בגין התנהגות לא הולמת של האישה שנהגה להציג 'מצג שווא' בפני בתי הספר של הילדים ומוסדות החינוך בהם לומדים, כי על האב מוטל צו הרחקה, מה שלא היה ולא נברא. בית המשפט מעולם לא הטיל על האב צו הרחקה, מה גם שלפי דברי השופט היה האב פעיל ונהג להיות מעורב ולהגיע מדי פעם למוסדות הלימוד של ילדיו, ולהיות מעורה בהתקדמותם.

השופט כתב בפסק הדין: "על בני הזוג המנהלים מלחמת גרושין לדעת כי כמו במלחמה אמיתית יש לפעול עם מוסר לחימה בהתאם לאמנת ז'נבה, ולא להלחם באמצעות תחמושת בלתי חוקית כגון פצצות, זרחן או נשק בלתי קונבנציוונלי אחר". עוד הוסיף השופט בפסיקה "כי במקרה דנן נקטה הנתבעת בפעולות מלחמתיות לא לגיטימיות ולא קונבנציונליות שאסור להשתמש בהן. הצגת ההחלטה כאילו מדובר בצו הגנה האוסר על כניסת התובע למוסדות הלימוד, ודבריה כי האב מסוכן לילדיו היא מעשה שלא ייעשה שפגע לא רק בתובע אלא אף בילדים"

השופט היטיב לתאר באופן חד וברור כי 'מלחמת הגירושין' תמיד באה על חשבון הילדים, במידה כזו או אחרת, צריך לזכור כי ילדים הם אינם כלי מלחמה עבור ההורים. פסיקה זו באה רק להמחיש לנו עד כמה מצבי גרושין יכולים לצאת מפרופורציה, וכי כמו במלחמה יש להקפיד גם על 'מוסר לחימה'...זהירות ילדים שבירים בשטח.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית