צריכה כסף? 4 עצות שעמדו במבחן המציאות

אין טיפה אחת נוגעת בחברתה כך פרנסתו של אדם - אין מלכות אחת נוגעת בחברתה. לא הרבה יודעים שהדרך הטובה ביותר להתברך בפרנסה טובה, היא דווקא הנתינה והפרגון לשני, ללא תנאים עם הקב"ה ובאמונה פשוטה * כדאי שתנסי (פרנסה)

שרי שטיירמן | כיכר השבת |
כבר הבנו שרדיפה אובססיבית לצבירת ממון כשלעצמה ,היא בקטגוריה של עבודה זרה בימינו . לכן חובה עלינו לזכור ולהפנים שהדבר היחיד שהופך את המרוץ למליון מטמא לטהור הוא המטרה הסופית .היעד האמיתי שלך!

למדתי זאת מתפילה נפלאה שמופיעה בסידור התפילה ואפשר להוסיפה ב"שמע קולנו". בתפילה זו את יכולה לבקש מהשם שפע של ברכה והצלחה אבל נא לא להתעלם מהפואנטה: "כדי שאוכל לעשות רצונך ולעסוק בתורתך ולקיים מצוותיך". אפשר לבקש מהקדוש ברוך הוא לרפד את דרכנו בעוה"ז עם "קצת מזומנים" אבל לא לשכוח שבתכל'ס אנחנו כאן עם המזומנים כדי לעשות את רצונו .

כאן תמיד עוצרים אותי בשאלה :איך אדע מה השם רוצה ממני? ובכן השאלה הזו כבר מופיעה בכתובים. "מה השם אלוקיך שואל מעימך"? והתשובה ברורה : "כי אם עשות חסד". זו אמורה להיות מטרת העל שלנו. וגם "הצנע לכת"... כשאתה מגיע לעשירות היה צנוע, אל תרים ת'אף! ..."עם השם אלוקיך" תזכור שקיבלת מעם השם. מי נתן לך? מי הרים אותך מאשפתות? תזכור את השם אלוקיך כי הוא ורק הוא נתן לך כח לעשות את החייל הזה!

עצה ראשונה: אל תעשי תנאים עם הקדוש ברוך הוא

אל תאמרי אם תתן לי כך וכך אתן/ אעשה כך וכך. התחילי מעכשיו לתת כפי יכלתך. זה לא חייב להיות כסף אלא גם שווה כסף, תני מזמנך, תרמי מכשרונותייך, עשי חסד. זהו הפתח לשפע שיגיע גם יגיע. וזה מה שאמר הרבי מחב"ד לחסיד שבא לבקש ברכה שיהיה עשיר ואז יתן צדקה: אתה יכול להתחיל ממה שכבר יש לך....

עצה שניה: תני הבטחה ממוקדת

במה תעשי את רצונו, באיזו מצוה ספציפית תתמקדי, התכווני לכך באמת ועמדי במשימה. לא כמו היהודי שבא לרב, בקש ברכה לזכות בלוטו בהבטחה שיתן עשרים אחוז לבית הכנסת. הוא לא זכה בלוטו אף שחזר כמה פעמים והבטיח יותר . יום אחד פגש את הכומר שטח לפני בקשתו והבטיח מחצית מהזכיה לקופת הכנסיה - וזכה . למכריו הסביר את פשר הדבר הכומר היה מספיק טיפש כדי להאמין לי.....

עצה שלישית: תחלמי בגדול

בקשי הרבה "הרחב פיך ואמלאהו" אצל הקדוש ברוך הוא אין קושי לתת יותר, הכל שלו. הנבצר מהשם דבר? התפללי לשפע תחשבי בגדול, מותר.

עצה רביעית: האמיני בכל ליבך שמה ש"באשערט" לך מגיע אלייך

המנעי מקנאה וצרות עין, אנחנו למדים זאת מתפילת הגשם שאותה התפללנו בשמיני עצרת, מה הגשם, כפי שאומר המדרש: אין טיפה אחת נוגעת בחברתה כך פרנסתו של אדם - אין מלכות אחת נוגעת בחברתה .

שלשה דברים הם שהמפתח הוא בידי שמיים בלבד גשם, פרנסה וחיים ומרומזים במילה גפן . ראשי תיבות של המילה גפן : גשם ,פרנסה, נשמות. ובאידיש אנחנו אומרים ומאחלים געזינט, פרנסה, נחת מהצאצאים כמובן, שזו אותה משמעות.

ולמה דווקא גפן? קחו אשכול ענבים ובחנו אותו. ככל שיהיה צפוף כל עינב עומד בפני עצמו. כך טיפות הגשם, כך הפרנסה וכך הנשמות. ובדיוק כשם שלא יעלה בדעתך לרגע שאם לשכנים נולדו תאומים זה בא חלילה על חשבונך, כך מופרכת הגישה שמישהו עלול לגזול מפרנסתך אף אם הוא פותח חנות סמוכה לשלך, או עסק דומה לשלך.

זכרי שתפילה אינה מתחילה בבקשה, התחילי עם 'תודה' על כל מה שיש לך כבר, שום דבר אינו מובן מאליו!

פעם התלונן באזני קולגה פרטי פלנר, שכולם חושבים שהמקצוע שלנו, אירגון ארועים הינו זוהר ויש לנו ים של כסף. הוא קיטר שהוא מזיע ובסוף היום מביא בקושי לחם לביתו .אמרתי לו שזה בדיוק מה שכתוב: "בזיעת אפך תאכל לחם" וממש לא הבטיחו לנו גם חמאה... אז אם זכית בדברים הבסיסיים זו כבר סיבה למסיבה, מעבר לכך זו פריבילגיה.

אז כן - חסד, תפילה וגם עבודה . "תפילת המן" אמר רב לתלמידו זו סגולה נהדרת לפרנסה, אבל רק עד שמונה בבוקר, אחרי כן צריך ללכת לעבוד....

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית