חיסון נגד שפעת: למי מומלץ להתחסן?

מידי שנה חיסון נגד השפעת עולה שוב ההתלבטות השנויה במחלוקת, האם כדאי או לא? מחלת השפעת יכולה להיות מסובכת יותר מכפי שחשבתם * מי צריך להתחסן ללא היסוס, האם כדאי לחסן את הילדים? (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
מדי שנה, מחלת השפעת גובה מחיר כבד בתחלואה ואף בתמותה. שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות ומחלות נשימה נוספות. רבים מהמפתחים סיבוכי שפעת הם אנשים בריאים בדרך כלל, לכן ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. ילדים בדכ' חשופים למחלות החורף ומוגדרים בקבוצת סיכון, כמובן שיש להייוועץ ברופא המשפחה.

חיסון לשפעת מיועד לכל אדם מגיל חצי שנה ומעלה. בעיקר מומלץ להתחסן לקבוצות סיכון כגון: אנשים עם מחלות כרוניות, כגון: סכרת, לחץ דם וכדו' אנשים בני 65 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5. (הרשימה המלאה של קבוצות מודגשות חיסון מופיע בתדריך החיסוני השפעת, תשע"ו)

החיסונים כנגד שפעת מצויים כבר בכל קופות החולים וניתנים ע"י כל קופה למבוטחיה. זני השפעת הצפויים השנה הינם: שפעת A: זן קליפורניה, זן שוויץ; שפעת B: זן פוקט. הם מבוססים על הערכות ארגון הבריאות העולמי בעניין.

משרד הבריאות מעריך כי בשנה שעברה הודות להתחסנות גבוהה באופן יחסי של האוכלוסיה בישראל, רמת התחלואה היתה נמוכה וקלה יותר ביחס לשנים קודמות ולמדינות העולם. החיסונים הניתנים בקופות החולים כוללים בתוכם את התרכיב נגד זני השפעת הצפויים להיות נפוצים השנה .

על פי המידע הקיים במרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות, בעונת החורף 2014-2015 התחסנו כ – 1,700,000 איש כנגד שפעת (21% מכלל אוכלוסיית ישראל) . כיסוי החיסונים בקרב בני-65 ומעלה היה 64%. יודגש כי, אין לתת חיסון נגד שפעת למי שסבל מתופעות לוואי חמורה אחרי חיסון שפעת בעבר, יש להיוועץ באיש מקצוע במקרה של ספק או שאלה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית