ליידי'ס first: מתי נציין את ה-ג'נטלמן first?

זה שנשים הן ראשונות והמהפכה הפמיניסטית בעיצומה, כולם כבר מרגישים, חלק מרוצים חלק דול מהם ממש מאוכזבים. נציג כדוגמא את הילרי קלינטון, הגברת הראשונה שמתמודדת לנשיאות ארה"ב, האם מרוב שהליידי'ס הן הראשונות יגיע המהפך הגדול של ג'נטלמן first (דעות)

רחלי איתן | כיכר השבת |
הבחירות בארה"ב אומנם פחות רלונטיות כלפינו. בהתאם לזאת אף רמת העניין שלנו בהם איננה כה רבה, אך ישנו דבר אחד שאף אחת מאיתנו לא פספסה, או ליתר דיוק, ישנה משהי אחת שלא משנה כמה מועטות הן הידיעות שלנו את שמה אנו יודעות, הילרי קלינטון. שהיתה לפני שנים רבות ה"פארסט ליידי" מתוקף נישואיה לנשיא, ושנים אח"כ התמודדה, והפסידה לאובמה בבחירות הקודומות. (קצת היסטוריה נשית) אילו רק זה היה מפעלה מרבית הסיכויים כי שמה לא היה כה מוכר ובעל משמעות ציבורית.

לפני ימים ספורים בלבד הועדה הדמוקרטית הכתירה את קלינטון כמועמדת המפלגה לנשיאות, ומרגע זה נרשמה על דפי ההיסטוריה האישה הראשונה, ראשונה באמת, לא המכונה ככה בגין נישואה לנשיא. אלא אישה ראשונה בתולדות ההיסטוריה המועמדת לנשיאות ארה"ב. ומלהיות אישתו של.. ולהוות חלק משחקני הרקע, היא מתקרבת בצעדי ענק לתפקיד הראשי, שעד היום אף אישה לא קיבלה אותו.

ובשביל הנשים בארה"ב, ובכל העולם, זהו היום, שאישה הצליחה לבקוע את קליפת הסטיגמות, והשובניזים העוטף את העולם. אז מה בעצם נשים יכולות לעשות? רגע. סליחה? מה נשים לא יכולות לעשות?

בעבר התפיסה הייתה כי אישה יכולה לעשות אך ורק את תפקידי הבית. וידוע המדרש האומר שבשעבוד מצריים נתנו המצרים לנשים לעשות את עבודות הגברים, ולגברים לעשות את תפקידי הנשים. אז ברור שמבחינה פיזית, היות ומדובר בימים עברו, מלאכת הגברים הייתה עבדות הכרוכה בעבודה פיזית קשה, מובן כי נשים במבנה גופן וכוחותיהן לא היו בנויות לכך.

אך מה עם הגברים? מה היה להם כה קשה? נכון, בימים אלו גם מלאכת האישה הייתה כרוכה במלאכה פיזית, או בהשוואה למה שגברים רגילים בזמנו היו מורגלים. מלאכות אלו היו אמורות להוות שיעבוד, היות וביחס למלאכות אותם הם היו רגילים לבצע, עבודות הבית הינן קלות,- אלא שאומר המדרש כי, כל זה נועד לענות את רוחם.

אנו רואים כי מבחינה ביצועית, נשים עוד אז בימים עברו, יכלו ואף ביצעו מלאכות שבזמנו הוגדרו כמלאכות של גברים. קל וחומר בימינו אנו שמלאכת היד כמעט ולא קימת בשיגרת ימינו, והכול מכני ומחושב. ומקצועות העיסוק כבר לא דורשות מאמץ פיזי, אם כי כישורים שכליים ניהוליים וכו'.

ואם באמת ננסה לרגע לשאול, מה אישה לא יכולה לעשות? התשובה היא כלום, כי אף אם יהיה דבר שהיא מבחינה מסוימת היא לא תוכל לבצע, היא תדאג לכך שמישהו אחר יעשה כמבוקשה. אז בימים אלו ממש נרשמת על דפי ההיסטוריה האישה הראשונה שמתמודדת לנשיאות...

אך מדוע אין על דפי ההיסטוריה שום תיעוד לפעולה/ הישג כלשהו שהושג לראשונה ע"י גבר?! אולי עכשיו אם תבחר הילרי קלינטון, מכורח המציאות בעלה ביל קלינטון יהיה הראשון להיקרא ה-פארסט ג'נטלמן?!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית