למה החרדיות הישראליות פוחדות להעז?

לאן נעלמה 'החוצפה הישראלית' כאשר זה נוגע לאופנה? זו שאלה שנשאלת לא מעט. כן לכולנו יצא לראות את אלו, שקצת פספסו את עניין האיזון וערבבו את כל הקולקציות האפשריות. ושלא לדבר שלעתים 'האופנתי' גובל בטירוף, או בשם המתירנות לכמעט העדר בד * מה לובשות החרדיות בישראל? (סטייל)

רחלי איתן | כיכר השבת |
ישנן וקימות אלו שמעיזות, וראויות על כך לשבח. אך רובן הגדול הינן נשים שזהו מקצוען, פרנסתן, תשוקתן הלא הן הסטייליסטיות שמתעסקות באופנה. שאם הן לא יעזו, אזי מי יעז?

אז במגזר כמו שלנו, שבכל שבוע ישנה שבת, ואז אנו מופיעות כולנו ללא יוצא מן הכלל במיטב מחלצותינו, וכמעט כל השנה זה עונת החתונות. והאפשרות להגיע לחתונה עם ג'ינס או סתם בגד של יום חול היא לא קיימת. אצלנו ישנה יציאה מן הלבוש הסטנדרטי והרגיל שעוטף אותנו בימים הרגילים.

אך באותם הימים הרגילים, עבודה, יציאה עם חברות או עם הבעל, מה אז אנו לובשות? השאלה פה היא לא למה הישראליות לא מתלבשות אופנתי, כי כיום אופנתי, זה מה שכולן לובשות. אופנתי זה מה שמכתיבות החנויות. אך מה הפחד בללבוש משהו ייחודי, בין אם זה להישאר עם הקלאסי כאשר כל הבוהו שיק ,הניינטיז, וקולקציית חנויות היד שניה חוזרים אלינו. ובין אם זה בדיוק ההיפך, כאשר הצבעים הרגועים, וגזרות הנורמה חוזרות, או אז להעז קצת יותר.

לכולנו יוצא בשגרת חיינו לראות מעט קולקציות של חו"ל, וכמה פעמים הסתכלנו, אהבנו, אבל ידענו, שלא, זה לא " הולך" בארץ, וזה מוזר ומה יחשבו?! ואז, לאחר עונה או שתיים, בדיוק אותו הבגד, אותה הנעל, או התיק פרץ לארץ בסערה. וכעת כל הארץ נועלת/ לובשת את מה שאת רצית לפני כל כך הרבה זמן, ועכשיו כבר את כבר רוצה משהו אחר, שעדיין לא הגיע. ולעיתים זה לאו דווקא פריט אופנתי שעומד למכירה, לפעמים זו החצאית הזו, שקנית לפני שלוש שנים ואת כל כך אוהבת, ולא משנה כמה אופנות יעברו, את לא מסוגת לותר עליה.

ולו נצא לרגע מנקודת הנחה, שכן, קנית את הפריט העכשווי הנכון, החצאית והעליונית והכל מסוגנן ומטופטפ. הרי בגדים זה לא הכל. הרי הופעה, זה כל כך מעבר לבגדים לבד ולגיזרה, זה התיקים, הנעלים, הכובעים, צעיפים, או כהגדרתם האקססוריז. שאין להם סוף.

מדוע רובינו חוששות להוסיף לגוון ולשפר?

אומנם כל המוסיף גורע, אך יש פעמים שכל המרבה הרי זה משובח. יש לנקוט בזהירות כמובן , מדוע לעיתים כובע או שרשרת נראה לנו כ- יותר מידי מושקע? מה הפחד הזה מכך שיראו שהשקעת בלבוש מחשבה? ומה כביכול הרדיפה אחר הבגדים שנראים " כאילו זרקת על עצמך משהו ויצאת"? ומדוע לא ללבוש את אותה החצאית מלפני שלוש שנים שאת כה אוהבת? אפילו אם אותה הדוגמא כרגע לא הדבר הנמכר בחנויות?

אופנה היא דבר עכשווי, אופנה היא דבר מוכתב. אך אופנה אמיתית, היא היכולת ליצור, ולפעמים לפרוץ מוסכמות, לשלב את החצאית מלפני שנים, ואולי אפילו להתקשט בשרשת של סבתא, עם החולצה שקנית עכשיו. ורגע לפני שאת יוצאת מהבית להסתכל על עצמך, וכן, את לא נראת כאילו זרקת על עצמך משהו. – מה רע?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית