מחפשת עבודה? המדריך לכתיבת קורות חיים

אז מה זה בעצם קורות חיים? קורות החיים שלכם הם כרטיס הכניסה שלכם למקום העבודה, אם זה יהיה טוב זה ירשים, צריך לדעת לעשות את זה נכון, ולעשות את זה נכון פירושו לדעת מה לכתוב ומה לא לכתוב, איך לנסח את הדברים, איך לספר על עצמכם מבלי לשדר שחצנות מיותרת, ובעיקר איך להרשים (קורות חיים)

הילה בן שימול | כיכר השבת |
אם אתם בדרך להכין קורות חיים - שימו דגש על כתיבה נכונה, הקפידו על אמיתות הדברים הנכתבים, אם במידה יתבררו הדברים כלא נכונים הדבר יפגע בסיכוי שלכם להתקבל לעבודה. זכרו שחשיבות קורות החיים גדולה וכשהם יהיו כתובים בצורה טובה הדבר יקל עליכם במציאת העבודה, זכרו שהם בעצם "הפה שלכם" שמדבר עוד לפני שפגשו אתכם. לכן כדאי שקורות החיים ישאירו רושם טוב ומכאן הדרך לראיון תהיה קצרה.

כשחושבים מה לרשום בקו"ח הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא מה להימנע מלכתוב, הטעויות הנפוצות הן בעיקר מידע על עבודות לא רלוונטיות או לא מחמיאות- עבודות שעבדתם בהן לפני גיל 18, או עבודות שהחזקתם בהן זמן קצר. פירוט יתר- צמצמו את המידע רק לכמה נקודות חשובות.

אם בחרתם לפרט תכונות אישיות כתבו רק את מה שרלוונטי למשרה, אל תציינו כישורים או תחביבים שאינם קשורים למשרה כמו: דייג מעולה, בונה בובות מפימו, מעיף עפיפונים וכו'. אם אין לכם כישור ייחודי ונחוץ למשרה אל תציינו את החלק הזה. הימנעו מהגזמות ומחצאי אמת. ניתן לייפות את קורות החיים ולפרט את השיגכם גם מבלי להמציא עובדות על עבודות מופרכות.

ברשת יש המון דוגמאות ושלל עצות ואינפורמציה לגבי כתיבת הקורות החיים שלכם, אספו כמה שיותר מידע שיוכל לעזור לכם, אל תוותרו על אף הצעה או רעיון ותוכלו לגלות שזו משימה לא קשה בכלל.

נתחיל מהצורה הוויזואלית: קורות החיים אמורים להיות כתובים בצורה אינפורמטיבית טכנית, ללא שגיאות כתיב, המבנה שלהם בנאלי וקבוע, הכינו ראשית כל את התבנית הסכמטית ואח"כ מלאו את הפרטים, המידע אמור לכלול:

פרטים אישיים: שם ושם משפחה, תאריך לידה, כתובת, מצב משפחתי, מס' טלפון. וכתובת אימייל.

לדוג': גל כהן
רחוב החרמון 17, תל אביב
מצב משפחתי: רווק - 1982, ישראל
052-5555555 - galgol85@walla.co.il

השכלה: (בסדר כרונולוגי יורד)

לציין את שנת ההתחלה ושנת הסיום, מקום הלימודים, מה למדתם ואם זה לימודי תואר/ תעודה.

דוג': 2002-2004: תואר שני בכלכלה ומנהל עסקים אוניברסיטת בן גוריון.

עבודה וניסיון תעסוקתי: כאן תרשמו את ההיסטוריה שלכם במקומות העבודה, הניסוח יהיה יבש, המבנה הוא השנים בהן עבדתם, חשוב תמיד להתחיל משנת התחלה ושנת סיום, התפקיד, אח"כ מקום העבודה ותיאור התפקיד.

דוג': 2000-2002: מנהל תפעול בחברת_____ במסגרת התפקיד הייתי אחראי על ניהול קשרים עסקיים עם ספקים גדולים, מנהל מלאי קליטה והוצאה ואחראי על ההפצה והלוגיסטיקה.

שירות צבאי: שנת התחלה ושנת סיום, יחידה או חייל, תפקיד במילואים.

דוג': 1990-1992: שירתתי כמש"ק מודיעין בחיל הים. שחרור בדרגת סמל ראשון. שירות בתקן קצין במילואים. דרישות התפקיד: פיקוד תחת לחץ מבצעי רב במהלך שירותי קיבלתי אות כחייל מצטיין מטעם מפקד חיל הים.

שליטה במחשבים: רמת שליטה ושמות התוכנות.

דוג': שליטה מלאה בתוכנת Office, אינטרנט, Outlook.

שפות: שפה ורמת שליטה.

דוג': עברית- שפת אם, אנגלית: דיבור- ברמה גבוהה, כתיבה וקריאה ברמה טובה.

נסו להקדים תרופה למכה וליצור לעצמכם חיים מעניינים כדי שיהיה שווה לכתוב עליהם ולמשוך את תשומת הלב המתאימה.

בהצלחה בכתיבת קורות החיים שלכם ובמציאת העבודה הבאה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית