אישה עובדת? המשכורת למדינה!

המדינה בחובות? במשבר כלכלי? אז תתרמי לה את המשכורת! מדוע? כי תפקיד הבעל לפרנס, לא האישה!כן, כן. מה ששמעתן, האם כולן מסכימות עם זה? לא כל-כך (מהעולם)

גילי שלום | כיכר השבת |
אלג׳יריה, כבר שנים רבות שהמדינה הזו סובלת ממשבר כלכלי אך משום מה תמיד מצליחה לגרד את עצמה מכביש המהפכות (האביב הערבי) ולשרוד אותן ללא שפיכות דמים וחילופי שילטון כמו גרביים. גם הסערה הציבורית שהתחוללה שם לאחרונה לא הצליחה לזעזע את המדינה הזו, אך היא הזיקה ללא ספק לתמיכה במין הנשי.

זה התחיל כאשר מוניה מוסלים,השרה לסולידריות חברתית ואחראית על עינייני האישה והמשפחה, קראה לכל הנשים המקומיות וביקשה כי יתנו את המשכורת החודשית שלהן, למדינה! את הקריאה הזו היא עשתה בראיון לערוץ הטלוויזיוני המקומי בשידור חי. היא טענה כי אם אנשי הממשל יכולים לתרום חלק מהשכר שלהם למדינה וכך גם לעזור לה מצניחת מערכות, כך גם הנשים יכולות לתרום את המשכורת שלהן למדינה, למה דווקה הנשים? היא ענתה כי ״הגברים מחויבים לפרנס אותנו ולדאוג לכל צרכינו, תרומת המשכורת היא דבר של מה בכך, מה לא נעשה בכדי להציל את אלג׳יריה המדינה שלנו? גם נוותר על משכורת!״

למרות כל ה״רצון הטוב״ של השרה, לוותר על המשכורת של הנשים וגם היא הבטיחה כי תעשה זאת, הרבה נשים דווקא לא נהנו מההכרזה הזו ואפילו זעמו על הצעד הזה. "איך זה ייתכן שאישה, שהתפקיד שלה בעצם זה לקדם את מעמדה של האישה ולדאוג לה, זו היא שמכריזה את ההכרזה הזו?" שאלה אחת מהעורכות העיתון המקומי באלג׳יריה, "היא לא יודעת כי בגלל המשבר יש גם יוקר מחיה? שגם שלוש משכורות לא מספיקות בקניית מצרכים בסיסית לבית?"

עוד אמרה אותה אחת, כי זו בושה שהממשל והשרים לא מוצאים פתרון נורמאלי מזה שהציעה השרה. ״זה לא יחס לאישה!וזה גם לא יגרום לפתרון המשבר באלג׳יריה, רק אדם דפוק בהחלט שמכריז כאחד שמבין ודואג לאישה האלג׳ירית, יכול להכריז הכרזה כזאת שהכריזה השרה ובעצם ליצור קונפליקט לא קטן״.

המון ארגונים לזכויות האישה באלג׳יריה יצאו גם הם נגד השרה ונגד הכרזתה. ״היא טועה טעות גדולה! היא בעצם סותרת את דבריה ואת עקרון השוויון בין המינים שהיא כלכך האמינה בו! למה היא לא מבקשת את זה מהגברים? מה שונה פה בכלל? הרי ישירות את מכתירה את הגבר כמועמד לעליונות, אז אם הכסף הולך למדינה והגבר מפרנס, אולי עדיף שהאישה לא תעבוד בכלל? שתשאר בבית! הרי הגבר מפרנס״ טענו מאחד הארגונים.

אלג׳ירייה כידוע סובלת ממשבר כלכלי שמחריף מרגע לרגע,על פי הפרסומים הגירעון שעליו עומדת המדינה עומד על כ-30 מיליארד דולר, אחת הסיבות העיקריות היא שהמדינה סומכת על הימצאות הנפט בארצה ועל המכירה שלו לארצות רבות, אך לאחרונה מכירי הנפט ירדו ממש,והתחרות היא גדולה מאד. כך שמקור ההכנסה הגדול של המדינה נפגע קשות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית