לא מספיק צנועה: האו"ם ביטל את מינויה של גל גדות לשגרירה של כבוד

חודשיים לאחר הכתרתה של כוכבת העל גל גדות, לשגרירה של כבוד מטעם האו"ם בנושא שוויון והעצמת נשים, בוטל המינוי שהסב גאווה עצומה 'לאמא' ישראל, כפי הנראה בעקבות מחאה ציבורית ברשת, על כך שהדמות שמזוהה עם חוסר צניעות אינה הולמת את המעמד (אקטואליה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
אחת מ'שגרירות הכבוד' של ישראל בעולם שמיישרת מעט את גב האומה הכפוף בנחיתות יהודית טיפוסית, וגורמת לה לשאת עיניים בגאווה ולהנהן במרץ לאישור: "כן, היא משלנו" , היא - ה'וונדר וומן' האגדית - גל גדות.

בדומה לבר רפאלי, ההצלחה האישית שלה מיוחסת בכל הזדמנות למוצאה 'המוצלח', ומדינת ישראל אוהבת לראות בה את הפנים היפות שלה בעולם. ההערצה הגורפת שהיא זוכה לה בארץ היא פועל יוצא מהשם והמקום שהיא קנתה לה בהוליווד הנחשקת. המדד להצלחה בעיני הישראלי הפשוט, הוא אך ורק - אם הצלחת לעשות את זה שם. אולם הערכים המעוותים והרעועים שהיא מייצגת ושהצלחתה נזקפת לזכותם, הוכיחו את עצמם השבוע כשנויים במחלוקת גם בעיני העולם שבעיניו מדינתינו הקטנה מנסה כל כך למצוא חן.

חודשיים לאחר מינויה של כוכבת העל, לשגרירה של כבוד מטעם האו"ם בנושא שוויון והעצמת נשים, בוטל המינוי שהסב גאווה עצומה לאמא ישראל, כפי הנראה בעקבות מחאה ציבורית ברשת, על כך שהדמות המזוהה עם חושפנות וחוסר צניעות אינה הולמת את המעמד. אאוצ'.

ה'וונדר וומן' היא דמות מיתולוגית של אישה מושלמת עם יכולות על טבעיים, ממשפחת גבורי העל של 'סופרמן' ו'באטמן', ומטבע הדברים היא מייצגת ערכים מעוותים של שלמות שהעולם כ"כ אוהב ואוהב לשנוא.

לרגל חגיגות 75 שנה לדמות, נבחרה גל גדות, שמגלמת את הדמות לככב בראש קמפיין שנועד להעצים נשים וילדות צעירות. כבר בטקס המינוי נשמעה מחאתם של עשרות עובדי האו"ם שלא ראו בסמל החושפנות וחוסר הצניעות ערכים שעולים בקנה אחד עם שוויון העצמה נשית, והביעו התנגדות נחרצת להכתרתה לתפקיד.

המחאה הזו הכתה גלים גם מחוץ לתחומי האו"ם ומינויה של גדות לשגרירת כבוד עורר זעם רב בקרב הציבור האמריקני, ובמסגרת עצמות מחאה מיוחדת ברשת נאספו קרוב ל-50 אלף חתימות שקראו לביטול המינוי השנוי במחלוקת.. "למרות הכוונה המקורית של היוצרים המקוריים של דמות הקומיקס", כך נכתב בעצומה, "להציג את גיבורת העל כאישה עצמאית וחזקה עם אמירה פמיניסטית, וונדר-וומן מוצגת לילדים כאשה חשופת רגליים עם לבוש מינימלי".

המחאה עשתה את שלה, כך מסתבר, והצליחה לגרום למזכ"ל האו"ם לשעבר, באן קי מון, לחזור בו מהמינוי ולהודיע כי תפקידה של ה'וונדר וומן' הישראלית בארגון עתיד להסתיים בשבוע הקרוב. ללא ספק, סטירת לחי מצלצלת לגאווה הלאומית, שאולי תגרום לה סוף סוף להתעורר ולחפש ערכים אחרים להשען עליהם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית