על העבודה העולם עומד, אבל את עומדת בה?

העבודה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, והיא תופסת את רוב שעות היממה שלנו. אם לא טכנית אז מנטלית, במחשבות. ולכן חשוב שאנחנו נעסוק בעבודה שאנחנו מתאימים לה, והיא מתאימה לנו. איך בודקים? בואי נבדוק יחד (עבודה)

גילי ש. | כיכר השבת |
אל תעבדי על עצמך, את נהנית?
ישנם כמה סימנים שיוכלו לגלות לך האם את בעבודה שאת נהנית/ מסופקת/ עומדת בה. זה תלוי בכמה וכמה קריטריונים, אז הנה לך כמה סימנים שיעזרו לך לגלות אם את במקום הנכון, או שעדיף להחליף מקצוע?

סימן ראשון, תחושת סיפוק!

אחד הדברים החשובים במקום העבודה היא היכולת להביא את כישורינו לידי ביטוי. אבל אי אפשר שכל סך הכישורים והיכולות שלנו יבואו לידי ביטוי בעבודה. לכן אין סיבה להיות מתוסכלים מכך. כישורים נוספים שלנו אפשר להביא לידי ביטוי במסגרות אחרות כמו תחביבים שאנחנו עושים מהצד, התנדבות או עיסוק נוסף במקצוע אחר. למשל, עורכת דין שהיא גם מדריכת טיולים בסופי שבוע, או כתבת שהיא גם קונדיטורית.

סימן שני, מוטיבציה ורצון לקום בבוקר וללכת לעבודה!

אין כמעט עבודה שבה אוהבים לעשות 100% מהמשימות. תמיד יהיו משימות שלא נהנה מהן ונמצא בהן פחות עניין, אך חשוב שהנפח שלהן מסך העשייה יהיה קטן יותר ושנחווה עניין ומידה של הנאה מחלק ניכר של המשימות. ישנו מושג מתחום הפסיכולוגיה החיובית בשם 'זרימה', הכוונה היא למצבים בהם אנו מרוכזים וממוקדים בעשייה וחווים עניין והנאה. אנו עשויים להיות ממש 'שקועים' בעשייה מבלי לשים לב לזמן שחולף.

סימן שלישי, תחושה כללית טובה במקום העבודה!

כשאנו מרגישים שסביבת העבודה שלנו והתפקיד אותו אנו ממלאים הולמים את צרכינו. כמו למשל צורך בעבודה עם אנשים, עשייה דינמית המאפשרת יציאה מהמשרד לשטח או שעות עבודה גמישות. כאמור, הצרכים התעסוקתיים עשויים להשתנות, כך שמדי תקופה או בעקבות שינוי משמעותי בחיים, כדאי לערוך מחדש חשיבה על סדר העדיפויות שלנו.

מה הסימן לכך שאנחנו בעבודה לא מתאימה?

לחץ, מתח, סטרס או כל תחושה של חוסר שביעות רצון מהחיים המקצועיים עשויים להיות סימני אזהרה שאנחנו לא במקצוע או בסביבת העבודה המתאימים לנו. לפעמים יש לנו תשוקה כלפי המקצוע, אך שינויים בסביבה הארגונית כגון נהלים חדשים, תחלופת עובדים או כניסה של הנהלה חדשה עלולים לייצר תסכול ולהשליך על העבודה עצמה. במקרים כאלה חשוב לעשות בירור מעמיק לגבי מקור התסכול. במקרים רבים פנייה לאיש מקצוע מאפשרת בחינה אובייקטיבית של המצב ומסייעת להתמודדות מיטבית עמו.

יש רק מקצוע אחד מתאים לכל אדם?

ממש לא! חשוב לזכור שאין מקצוע אחד בלבד שמתאים לנו, אלא מגוון של מקצועות ועיסוקים, שכן בני אדם מורכבים מכמה וכמה תכונות, עמדות, כישורים, יכולות, ערכים וכן הלאה. יש מקצועות דומים או קרובים אשר מאפשרים אפיקי התפתחות שונים. למשל, אישה המוצאת עניין בתחום הפסיכולוגיה עשויה למצוא עניין וסיפוק גם בעבודה סוציאלית, חינוך וכדומה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית